י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
"גיהנום כל 30 דקות"

הנשיא זלנסקי חושש מנשק כימי • מאות אלפים לכודים במריופול

הלחימה הרוסית באוקראינה נכנסת הבוקר ליומה ה-16 | במהלך הלילה הופגזו לביב, קייב וערים נוספות | מאות אלפי אזרחים נצורים בעיר מריופול חלקם הגדול ללא מזון וציוד בסיסי. הנהגת העיר מדווחת על הפצצות מאסיביות ואזרחים שנהרגו | זלנסקי חושש משימוש בנשק כימי

הנשיא זלנסקי חושש מנשק כימי • מאות אלפים לכודים במריופול
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר הלילה (בין חמישי לשישי) כי הוא מודאג מהאפשרות שעלתה בימים האחרונים, לפיה רוסיה תתקוף את אוקראינה בנשק בלתי-קונבציונלי - בין אם כימי או ביולוגי. "הם מאשימים אותנו בפיתוח נשק ביולוגי, ובתכנון מתקפה כימית לכאורה. אני מודאג מזה, כי ראינו בעצמנו פעם אחר פעם: אם אתה רוצה ללמוד את התוכניות של רוסיה, תראה במה היא מאשימה אחרים", אמר הנשיא האוקראיני בדברים שנשא בשפה הרוסית.

המתקפה על מריופול נמשכת: ראש עיריית מריופול מדווח כי-400,000 בני אדם הלכודים בעיר, מתמודדים כבר יומיים נוראיים עם תקיפות הצבא הרוסי, כל 30 דקות בממוצע; "כל 30 דקות הגיעו מטוסים מעל העיר מריופול וירו על אזורי מגורים, הרגו אזרחים - קשישים, נשים, ילדים", אמר ראש העיר בפוסט מקוון.

עוד הוסיף ראש עיריית מריופול, ואדים בויצ'נקו, בטלגרם: "הימים האחרונים היו קשים במיוחד למריופול מולדתנו. הכובשים הרוסים מפגיזים בתים בצורה חסרת רחמים ובכוונה תכליתית. הם הורסים בתי חולים מלאים בנשים וילדים. הצבא הרוסי ה'גדול' הרג נשים וילדים". נאמר בהצהרה.

רגע התקיפה האווירית על דנייפרו

פטרו אנדרושנקו, יועץ לראש העיר מריופול, טען גם הוא כי הרוסים רוצים "למחוק את האנשים שלנו, הם רוצים לעצור כל פינוי", אמר.

מריה מוסקלנו, שהצליחה לצאת מהעיר הנצורה, מריופול, בשבוע שעבר, אומרת שהוריה נותרו תקועים שם. "זאת אימה מוחלטת, זו קטסטרופה הומניטרית", סיפרה מוסקלנו לאל-ג'זירה. "הם לא יודעים, האם יהיה להם אוכל עד סוף המצור".

לדברי מוסקלנו, הוריה בישלו אוכל ברחובות, באמצעות ענפים מהעצים מסביב. "זה אסון, זה ממש מפחיד, הרוסים כל הזמן מפציצים, רקטות עפות סביבם, הם ממש מפחדים, פשוט אין להם תקווה לישועה", הוסיפה.

אך כמובן לא רק מריופול, אוקראינה אומרת שיותר מ-280 בתי ספר הותקפו מאז תחילת הפלישה. שר החינוך של אוקראינה אמר כי יותר מ-280 מתקני חינוך נפגעו או נהרסו על ידי "הפצצות והפגזות".

"האויב הורס ללא רחמים גני ילדים, בתי ספר, בתי ספר מקצועיים, מכללות, אוניברסיטאות", אמר סרחי שקרלט שר החינוך. "אבל האבדות האכזריות והכואבות ביותר הן מאות חיים שאבדו בידי התוקפן".

"התוכנית הצבאית של פוטין לכבוש במהירות את אוקראינה, ברור כעת שנכשלה. אז הוא פונה כעת לאסטרטגיה של הטלת טילים למרכזי אוכלוסייה כדי לנסות לשבור את הרצון של תושבי אוקראינה, דבר שהוא לא יוכל לעשות", אמרה דובר מחלקת המדינה נד פרייס לכתבים.

תמונות לוויין חדשות של חברת מקסאר האמריקנית שמתפרסמות הלילה, מעידות: השייירה הרוסית לקייב נפרסה מחדש סביב העיר.

מנגד, ההגנה האווירית האוקראינית הביסה בקרב ציוד רוסי רב, כאשר רוסיה איבדה הלילה 10 מטוסים צבאיים. כך דיווח פיקוד חיל האוויר של הכוחות המזוינים של אוקראינה בפייסבוק.

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד