כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
החשש גובר העולם

בריטניה מזהירה את פוטין משימוש בנשק כימי

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי הוא חושש שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ישתמש בנשק כימי באוקראינה בעקבות הקושי בו צבאו נתקל. השר כריס פילפ אמר כי שימוש בנשק כזה יהיה "בלתי מתקבל על הדעת"

בריטניה מזהירה את פוטין משימוש בנשק כימי
ולדימיר פוטין צילום: פייסבוק רישמי

שרים בריטים הזהירו היום את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מפני שימוש בנשק כימי באוקראינה, הם אמרו לרוסיה 'לא לחצות את הקו הזה'. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון אמר שהוא חושש שפוטין ישתמש בנשק כימי. שר הטכנולוגיה כריס פילפ אמר הבוקר כי השימוש בנשק יהיה "בלתי מקובל לחלוטין" ו"דבר ברברי".

דבריו הגיעו כאשר משרד ההגנה הבריטי פרסם, כי רוסיה "ככל הנראה מבקשת להציב מחדש את כוחותיה לפעילות התקפית מחודשת בימים הקרובים", לאחר שהפלישה שלה נעצרה. הפעילות החדשה תכלול כנראה תקיפה על בירת אוקראינה.

פילפ נשאל הבוקר במהלך ראיון ברשת סקיי ניוז אם לבריטניה יש מידע מודיעיני ספציפי המצביע על כך שרוסיה מתכננת להשתמש בנשק כימי. הוא ענה: "ברור שאני לא יכול להגיב על מידע מודיעיני שממשלת בריטניה אולי קיבלה, זה לא יהיה נכון לדבר על זה בפומבי".

"אבל ראינו ב-24 או 48 השעות האחרונות מה שנראה כמו פיסות דיס-אינפורמציה שפורסמו על ידי כלי תקשורת ברוסיה, כולל למעשה השגרירות הרוסית כאן בלונדון, שפרסמה דברים בטוויטר שנראה כנרטיב שקרי. שכביכול האוקראינים שוקלים להשתמש בנשק כימי שהוא מגוחך ובלתי נכון לחלוטין".

"הם עושים את זה כהכנה. אבל אני מקווה שזה לא מה שהם חושבים. השימוש בנשק כימי בכל מלחמה, אבל בהחלט במלחמה שבה יש הרבה אזרחים הוא לחלוטין בלתי מתקבל על הדעת, מה שראינו את הרוסים עושים בשבועיים האחרונים באוקראינה הוא ברברי לחלוטין".

"ראינו אותם ביממה או היומיים האחרונים מפגיזים ומפציצים בתי חולים ברחבי אוקראינה, כולל בית חולים שבו אימהות ילדו ילדים, מה שהם עשו הוא ברברי לחלוטין וזו הסיבה שהממלכה המאוחדת נחושה, כפי שאמר ראש הממשלה, לעשות כל שביכולתנו כדי לנסות לעצור אותם".

מר פילפ הוסיף: "אני לא מתכוון לדבר על מודיעין אבל שימוש בנשק כימי באזור שיש בו הרבה אזרחים יהיה דבר ברברי ואני רק אומר לוולדימיר פוטין ולמשטר הרוסי לא לחצות את הקו הזה, לא לעשות את זה לאוכלוסיות אזרחיות".

ראש הממשלה ג'ונסון אמר כי פוטין אחראי על "ממשלה צינית, ברברית", והוא מאמין שמוסקבה יכולה להגיע לשימוש של נשק כימי. הוא גם אמר שהוא מאמין שרוסיה מכינה "סיפור מזויף" שבו היא יכולה להשתמש כדי להכחיש את השימוש בנשק ולהאשים את המערב.

ראש הממשלה אמר ל"סקיי ניוז", "אגב, אני אגיד תחזית נוספת שהדברים שאתם שומעים על נשק כימי, זה ישר מתוך ספר המשחקים שלהם, הם מתחילים לומר שיש נשק כימי שאוחסן על ידי יריביהם או על ידי האמריקאים, ולכן כשהם עצמם משתמשים בנשק כימי, כפי שאני חושש שהם עשויים לעשות, יש להם מעין סיפור מזויף, מוכן, וראיתם את זה בסוריה".

בריטניה מלחמת אוקראינה רוסיה נשק כימי ולדימיר פוטין בוריס ג'ונסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד