י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
זלנסקי חושף כמה מחייליו נפלו

רוסיה מאיימת לפגוע בשיירות נשק מערביות; סיכום חדשות השבת

ברוסיה מחריפים האיומים כלפי התערבות במלחמה באוקראינה ומאיימים כי יפגיזו שיירות סיוע צבאי של ארה"ב ומדינות מערביות לאוקראינה. בתדרוך לתקשורת חשף לראשונה הנשיא וולודימיר זלנסקי את מספר החיילים האוקראינים שנפלו לטענתו | סיכום חדשות השבת מאירופה

רוסיה מאיימת לפגוע בשיירות נשק מערביות; סיכום חדשות השבת
מלחמת רוסיה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

רוסיה מאיימת כי כוחותיה עלולים להפגיז אספקת נשק מערבי לאוקראינה. "הזהרנו את ארצות הברית שהעברת נשק ממספר מדינות היא לא רק מהלך מסוכן, זה מהלך שהופך את השיירות הללו למטרות לגיטימיות", אמר סגן שר החוץ הרוסי סרגיי ריאבקוב לטלוויזיה הממלכתית בשבת. ריאבקוב אמר כי וושינגטון לא התייחסה ברצינות לאזהרותיה של מוסקבה והוסיף כי רוסיה וארה"ב אינן מקיימות שום "תהליכי משא ומתן" על אוקראינה.

נשיא אוקראינה שב וקרא למעצמות המערב לספק סיוע צבאי נוסף לארצו, והזהיר כי צבא רוסיה לא יעצור בגבולות אוקראינה אם מוסקבה תתפוס את השליטה המלאה באוקראינה.

בתוך כך, קייב מופגזת בעוצמה בזמן שהכוחות הרוסיים מתקדמים, והשיירה הגדולה כבר התפצלה והחלה לכתר את העיר מכמה כיוונים. בעיר אירפין נמשכים קרבות כבדים במשך מספר ימים. אירפין היא הנקודה האחרונה לפני שהכוחות הרוסיים יכולים להיכנס לבירה.

הנשיא זלנסקי אומר כי "בסביבות 1,300 חיילים אוקראינים נהרגו מאז החלה פלישת רוסיה". הנשיא האוקראיני מסר את החשיפה בתדרוך לתקשורת, זו הפעם הראשונה שאוקראינה פרסמה מספר כזה מאז תחילת הלחימה.

בשיחת טלפון שארכה 75 דקות עם פוטין, קנצלר גרמניה אולף שולץ ונשיא צרפת עמנואל מקרון קראו להפסקת אש מיידית, כך אמר דובר ממשלת גרמניה.

במקביל, משטרת איטליה תפסה יאכטה-על בבעלותו של המיליארדר הרוסי אנדריי איגורביץ' מלניצ'נקו, כך נמסר ממשרד ראש הממשלה, ימים ספורים לאחר שאיש העסקים הוכנס לרשימת הסנקציות של האיחוד האירופי.

אנטון גרשצ'נקו, יועץ למשרד הפנים האוקראיני, אומר שהגנרל הרוסי הבכיר אנדריי קולסניקוב נהרג במהלך הלחימה על העיר מריאופול. הוא הגנרל הרוסי השלישי שמת במלחמה, לפי גורמים אוקראינים.

יועץ בכיר של ממשלת אוקראינה דחה את הדיווח שישראל ניסתה לדחוף את אוקראינה להיכנע לדרישות הרוסיות במהלך השיחות. ישראל, "בדיוק כמו מדינות מתווכות אחרות, לא מציעה לאוקראינה להסכים לכל דרישה של הפדרציה הרוסית", כתב היועץ לנשיאות אוקראינה מיכאילו פודוליאק בטוויטר. "זה בלתי אפשרי מסיבות צבאיות ופוליטיות. להיפך, ישראל דוחקת ברוסיה להעריך את האירועים בצורה נאותה יותר".

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד