כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
החברה בודקת

דיווח: יהודי הורד מאוטובוס בגלל סמל יהודי על הבגדים

אדם שעלה על אוטובוס בעיר מאלמו בשבדיה התבקש על ידי הנהג לרדת מיידית, לאחר שלבש בגד שעליו סמל יהודי. חברת האוטובוסים הודיעה כי היא חוקרת את פרטי המקרה 

דיווח: יהודי הורד מאוטובוס בגלל סמל יהודי על הבגדים
אילוסטרציה צילום: unsplash

אדם שענד סמל יהודי על בגדיו לא הורשה לנסוע באוטובוס בעיר מאלמו בשבדיה, כך לפי תלונה שהגיש לנציב הציבור השבדי לאפליה. הרשויות בעיר הודיעו כי הן בודקות את הדיווח.

על פי הדיווח בשבדיה, גבר יהודי ששמו לא פורסם, התבקש על ידי הנהג לרדת מאוטובוס, לאחר שעל בגדיו היה סמל יהודי. האיש ציין בתלונה שהגיש כי אמר לנהג שהוא שילם עבור הכרטיס והתכוון להישאר באוטובוס. "אבל אז הנהג צעק עליי שאני חייב לרדת, כי נוסעים אחרים לא יראו בעניין יפה את זה שאני יהודי", כתב האיש והוסיף כי הנהג התעקש שיעזוב את האוטובוס.

מחברת האוטובוסים נמסר לתקשורת המקומית: "אנחנו לוקחים את זה ברצינות רבה וכרגע חוקרים את פרטי המקרה".

תקריות אנטישמיות בשבדיה הן לא דבר חדש. באוקטובר האחרון נאצים הקרינו מסרים של הכחשת השואה על בניין בית הכנסת בשבדיה, על רקע כנס בינלאומי נגד אנטישמיות שהתקיים באותם ימים. המשטרה השבדית חקרה אז כיצד המילים "השואה הייתה הונאה" הוקרנו על בית הכנסת המרכזי בעיר מאלמו, באותה שעה שהעיר קיימה פורום בינלאומי למאבק באנטישמיות.

ההקרנה נראתה בבית הכנסת של מאלמו ובבניינים אחרים בערים ברחבי דרום שבדיה, יום הפורום הבינלאומי של העיר בנושא זיכרון השואה והמאבק באנטישמיות. תנועת ההתנגדות הנורדית (NMR) האנטישמית לקחה אחריות על המעשה.

נסיעה באוטובוס אנטישמיות בשבדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד