י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
ברקע המו"מ להפסקת אש

נשיא אוקראינה: "כמה עיירות קטנות פשוט לא קיימות יותר, הן פשוט נעלמו"

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר כי ארצו מאוחדת יותר מאי פעם תוך שהיא מתמודדת עם הפלישה הרוסית. "המלחמה הזו, מלחמה קשה, באמת איחדה את האומה שלנו. אתה שואל אותי איך המצב בקו החזית? יש קו חזית בכל מקום", אמר זלנסקי, "נעלמו לנו כמה עיירות"

נשיא אוקראינה: "כמה עיירות קטנות פשוט לא קיימות יותר, הן פשוט נעלמו"
מלחמת אוקראינה - רוסיה צילום: שירותי החירום של אוקראינה

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי מבכה על המצב באוקראינה, ואומר כי כמה עיירות פשוט נעלמו, "כמה עיירות קטנות פשוט לא קיימות יותר. וזאת טרגדיה. הן פשוט נעלמו. וגם אנשים נעלמו. הם נעלמו לנצח. אז כולנו בחזית. האנשים שמתו שם, הם מתו בינינו". זלנסקי אמר כי אוקראינה איבדה כ-1,300 חיילים נכון לשבת. הוא הוסיף כי המשא ומתן לסיום הפלישה של רוסיה לאוקראינה "חייב להתחיל בהפסקת אש".

"הדיפלומטים שלנו עובדים על פרטי סדר היום של הפגישה האפשרית של המשלחות האוקראיניות והרוסיות", אמר. "הייתי רוצה שזה יקרה, אנחנו יכולים בעצם, לא רק במילים, להתחיל את תהליך השלום וסיום המלחמה".

זלנסקי הדגיש כי השותפים המערביים צריכים להיות מעורבים יותר בדיונים ואף לספק ערבויות ביטחוניות משלהם לאוקראינה, שכן לדבריו: "אוקראינה לעולם לא תוכל לסמוך על רוסיה לאחר מלחמה עקובה מדם שכזו".

גם נשיא אוקראינה לשעבר, פטרו פורושנקו הצטרף לצד הנשיא זלנסקי, ואמר כי פוטין "פושע מלחמה", ואמר שאוקראינה תמשיך להילחם. "אנחנו לא סולחים לפוטין, ואני בטוח לחלוטין שנילחם בכל בית, בכל רחוב, ובכל רובע בודד, בקייב, בחרקוב, בכל הערים יהיה גיהנום עבור החיילים הרוסים, יהיה בסופו של יום גיהנום עבור פוטין", אמר פורושנקו ל-CNN.

הוא הוסיף כי "רק חמש מדינות תומכות ברוסיה" בעוד ש"141 מדינות תומכות באוקראינה" זאת בהתייחסו להצבעה של העצרת הכללית של האו"ם לגינוי פלישת רוסיה לאוקראינה - ואמר כי אוקראינה מביאה את "קץ האימפריה הרוסית".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד