י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024
מתבוסס בבוץ האוקראיני

הנשיא הרוסי פיטר גנרלים ועצר את ראשי הביון שלו / פרשנות

הנשיא הרוסי מאשים את סוכנויות הביון שלו בקצב האיטי של המלחמה באוקראינה, שגרמה לעלייה במספר ההרוגים הרוסים, לטענת מומחים ואנליסטים צבאיים, הביון הרוסי הוא מיושן ומתקבלים אליו לפי השתייכות משפחתית, ולא לפי כישרים

הנשיא הרוסי פיטר גנרלים ועצר את ראשי הביון שלו / פרשנות
ולדימיר פוטין צילום: פייסבוק רשמי

ולדימיר פוטין זועם על הכשלון וההתבוססות בבוץ האוקראיני, פוטין היה בטוח שהוא כובש את אוקראינה תוך כמה ימים, וכל אוקראינה למעשה תיכנע ואף אחד שם לא יילחם. אך פוטין גילה שלא רק אוקראינה נלחמת, אלא היא מסבה אבידות כבדות מאוד לצבא הרוסי, מאות טנקים הושמדו, מטוסים ומסוקים רוסיים ממשיכים ליפול בשמי אוקראינה, חיילים רוסים נכנעים ללא קרב.

פוטין שלא יודע להפסיד, מצא את האשם. סרגיי בסדה, בן 68, ראש שירות החוץ של הסוכנות ה-FSB, נעצר בהוראת פוטין כולל סגנו אנטולי בולוך, בטענה כי הם מסרו מידע שגוי.

מדיווח מענין בעיתון הטיימס הלונדוני, עולה, כי רוב סוכני ה-FSB מובאים לשירות כשכירים מדור קודם בהתבסס על היותם בניהם או נכדיהם של סוכנים, הם למעשה מורחקים מבתי הספר הרגילים כדי לקבל חינוך פנימי.

זאת בניגוד לשירותי הביטחון המערביים, שנוהגים לגייס מאוניברסיטאות מובחרות או מכללות כדי להבטיח שהם יקבלו למערכת את "הדובדבן שבקצפת".

לחילופין, מציינים בטיימס, כי ארגון הביון הרוסי ה-FSB אכן אסף מידע מודיעיני טוב - אבל פשוט פחד לספר לפוטין את האמת, ובחר לעדן את הדיווחים כדי לא להרגיז את פוטין. אנדריי סולדטוב, שעוקב אחר השירות החשאי הרוסי במשך שני עשורים, אמר ל"טיימס" כי אפשרות אחת היא שהארגון פשוט לא מתאים למטרה. "הבעיה היא שזה מסוכן מדי עבור הממונים לספר לפוטין מה שהוא לא רוצה לשמוע, אז הם מתאימים את המידע שלהם", צוטט סולדטוב.

פיליפ אינגרם, מומחה אבטחה וקצין מודיעין בריטי בכיר לשעבר, אמר ל"טיימס" כי ברור שפוטין 'כועס מאוד' ומאשים את סוכנויות הביון שלו. "הוא מאשים אותם בכך שנתנו לו את העצות שהובילו לקבלת החלטות לקויה באוקראינה", אמר.

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד