כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הזדמנויות נדל"ן אדירות

בחשאיות: עשירי רוסיה מנסים להיפטר נכסיהם לפני שיוחרמו

על רקע החשש שהם עלולים לעמוד בפני סנקציות בקרוב, אוליגרכים רוסים המחזיקים בנכסי נדל"ן במנהטן ביותר ממיליארד דולר, חוששים להקפאת נכסים, וממהרים להכין את הקרקע למכירת הכנסים

בחשאיות: עשירי רוסיה מנסים להיפטר נכסיהם לפני שיוחרמו
ניו יורק ממעוף המסוק צילום: דוב בער הכטמן

בעוד יאכטות של אוליגרכים מוחרמות ברחבי העולם ונכסיהם מוקפאים במטרה ללחוץ על ולדימיר פוטין לסיים את המלחמה באוקראינה, כמה רוסים מנסים למכור את רכושם בניו יורק. השקעות נדל"ן רוסיות ששוות לפחות מיליארד דולר במנהטן עומדות לפני מכירה. כך לפי דיווחים.

כ-61 נכסים כבר יצאו לשוק או המחירים שלהם ירדו, כך לפי 'פוקס ביזנס' ולפחות 70 נוספים עומדים תחת מה שנקרא 'מכירות שקטות', שזה למעשה להיפטר מנכס באופן פרטי מבלי להוציאו לשוק.

בעוד אוליגרכים רוסים מנסים להיפטר בארה"ב מנכסים, רוסים עשירים מחפשים להשקיע ברכוש ישראלי במטרה למצוא מחסה לכספם מפני סנקציות מערביות בעקבות הפלישה הרוסיה לאוקראינה, כך דווח ה"טיימס" הלונדוני.

לפי העיתון הבריטי, שמצטט סוכני נדל"ן ועורכי מס, חלה עלייה ניכרת בפניות של קונים רוסים לגבי נכסים ומגרשים על חוף הים בתל אביב, מה שמעיד על הכוונה שלהם לקבל על ידי כך "מחסה" מפני הסנקציות של המעצמות המערביות.

הדו"ח מייחס את העניין ברכוש הישראלי, לפטור של 10 שנים ממס ופטור מדיווח מס לעולים חדשים, ומה שכתוב בו הוא הסכם בין ישראל לרוסיה נגד ביצוע חיסולים זה בשטחו של זה.

לפי ה"טיימס", האזורים המעניינים ביותר הם הפרבר היוקרתי של הרצליה פיתוח ושכונת נווה צדק בתל אביב, שם מציינים שהמיליארדר הרוסי-ישראלי רומן אברמוביץ' מחזיק בנכסים.

רוסים נכסים עשירים מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד