כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מסכת ייסורים

שרדה את סטאלין והשואה ונאלצה להימלט מאוקראינה

ניצולת שואה אוקראינית, בת 90, ששרדה גם את שנות הרעב של סטאלין, הגיעה בשלום לנמל התעופה בלונדון כדי להצטרף למשפחתה בבריטניה לאחר שנמלטה מהפצצה רוסית הרסנית בחרקוב עם בתה הנכה

שרדה את סטאלין והשואה ונאלצה להימלט מאוקראינה
נמלטים מאוקראינה צילום: שירות החירום של אוקראינה

ניצולת שואה אוקראינית בת 90 הגיעה בשלום לבריטניה כדי להצטרף לנכדתה הלונדונית לאחר שנמלטה מהפצצות רוסיות באוקראינה. קתרינה רזומנקו עזבה את ביתה בעיר חרקוב בצפון מזרח אוקראינה, עם בתה לריסה, בת ה-62, כשנמלטו מהפגזות בעיר, שבתחילת השבוע האחרון הרגו ארבעה בני אדם, שניים מהם ילדים.

לאחר ששהו שבוע בפולין בהמתנה לטיפול של משרד הפנים של בריטניה, גב' רזומנקו ובתה, הנכה, קיבלו סוף סוף אשרות. האם והבת נחתו בנמל התעופה הית'רו כדי להצטרף למשפחתן שבסיסה בבריטניה, נכדתה של גב' רזומנקו קטיה ובעלה זאק ניומן, המתגוררים במיל היל, צפון לונדון. כך דווח ה'דיילי מייל'.

גב' רזומנקו, שנולדה בחרקוב ב-1931, עזבה את ארץ הולדתה בפעם הראשונה בחייה והפכה לפליטה בעקבות פלישתו האכזרית של ולדימיר פוטין לאוקראינה. הקשישה בת ה-90 שרדה את הרעב שפגע באוקראינה הסובייטית מ-1932 עד 1933 כתוצאה ממדיניות הכפויה של סטאלין והרג מיליונים. היא גם סבלה את זוועות הפלישה הנאצית והשואה במהלך מלחמת העולם השנייה, כמו גם את קריסת ברית המועצות ב-1991.

בהודעה מטעם האו"ם נאמר כי יותר מ-2.5 מיליון בני אדם נמלטו מאוקראינה. יותר מ-1.5 מיליון פליטים חצו לפולין, אבל כ-40% מהם ככל הנראה עזבו לאחר מכן למדינות אחרות.

מלחמת אוקראינה רוסיה ניצולת שואה סטאלין לונדון פולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד