י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
בחרו צד

החרם מתרחב: חברות סיניות יפסיקו לספק סחורה לרוסיה

ממשלת סין אינה מוכנה לגנות את רוסיה גם ביום ה-18 ללחימה הרוסית באוקראינה וכמובן שהיא לא הצטרפה לסנקציות, אלא שהחברות הסיניות מושפעות מהן בגלל הקשר שלהן למערב, וחוששת שרוסיה תגיע לחדלות פירעון, רבות מהן צמצמו או החרימו את הספקת הסחורות לרוסיה

החרם מתרחב: חברות סיניות יפסיקו לספק סחורה לרוסיה
אילוסטרציה צילום: unsplash

חברות חלפים סיניות מסרבות לספק לחברות תעופה רוסיות חלקי מטוסים, כך פורסם הבוקר (חמישי) בסוכנות הידיעות הרוסית. בכך הן מצטרפות לחברות נוספות שנאלצות, או בוחרות, להפסיק את העבודה עם רוסיה, למרות שסין כמדינה לא הצטרפה לסנקציות.

השבוע פורסם בניו-יורק טיימס כי המחסור בחלפים ושירותים שונים בענף התעופה פוגע כבר כעת בטיסות הפנימיות ברוסיה. החברות הסיניות אינן פועלות בתיאום עם החרם המערבי, אך הן נאלצות לעכב את פעילותן בשל כמה גורמים: נפילתו של הרובל וקריסתה של הכלכלה הרוסית, הקושי של רוסיה לשלם עבור הסחורות והשירותים בשל הוצאתה ממערכת הבנקים העולמית, וכן הסכמים עם חברות מערביות שמחרימות את רוסיה.

באתר 'דבר' דווח כי יצרניות הסמארטפונים הסיניות המובילות, וואווי ושיאומי, קיצצו בחצי את המשלוחים לרוסיה מאז תחילת המלחמה, על רקע קריסת הרובל והסנקציות, כך לפי דיווח בפיינשל טיימס. חברות סיניות מהוות כ-60 אחוז מהשוק הרוסי. "יש רגישות פוליטית עם הכרזה פומבית על השהיית המכירות", הודה בכיר לשעבר בשיאומי. "אבל מנקודת מבט עסקית, הגיוני להמתין בצד ולראות מה יקרה הלאה".

ארה"ב ומדינות אירופה יחד עם אוסטרליה, קנדה ויפן, הצליחו לפגוע קשה מאוד בכלכלה הרוסית, ולהביאה לעברי פי פחת. המהלכים הללו כללו שורה ארוכה של סנקציות כלכליות מכבידות, שגרמו לבהלה בשווקים ברוסיה והפילו את ערך הרובל ביותר מ-30% לשפל חסר תקדים ולמצב שערכו שווה פחות מסנט אמריקני. המוני אזרחים איבדו חלק ניכר מחסכונותיהם בשל קריסת הרובל והבנק המרכזי ברוסיה הזדרז להעלות את הריבית ב-10.5% ללא פחות מ-20% ריבית, מה שבפועל חוסם בפני האזרח הרוסי הממוצע את האפשרות לקחת הלוואות.

מספר בנקים חשובים, אם כי לא כולם עדיין, נותקו ממערכת הסליקה הבינלאומית, הסוויפט, ואין עוד ביכולתם לבצע העברות דולריות בינלאומיות. מדינות רבות, כולל כל מדינות האיחוד האירופי, הודיעו על סגירת המרחב האווירי שלהן למטוסים רוסיים, מה שנענה במהלך דומה מצידה של רוסיה, ולמעשה ניתק את הקשר התחבורתי שלה עם מדינות האיחוד והגביר את בידודה, כולל מבחינת שינוע סחורות באמצעות מטוסי מטען מאותן מדינות.

רשימה חלקית של החברות הגדולות שהודיעו על החרמת רוסיה // רשתות חברתיות

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד