כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
קרועים בין הלאומים

אם אוקראינית גילתה כי בנה טייס קרב רוסי: "חשה בושה"

אם אוקראינית סיפרה לתקשורת בארצה בדמעות כי היא חשה בושה על כך שבנה הוא טייס קרב בצבא רוסיה שהופל על ידי האוקראינים לאחר שהפציץ את ארצה. "הייתי המומה מצער ובושה על הבן שלי, שמענו שוב ושוב את היללה הנוראה של הזעקות בגלל תקיפות אוויר"

אם אוקראינית גילתה כי בנה טייס קרב רוסי: "חשה בושה"
הטייס שצנח ונעצר צילום: צילום משרד ההגנה האוקריאני

אלנה גולובנסקאיה סיפרה כי גילתה דרך התקשורת את הזוועה שבנה, אלכסיי גולובנסקי, תקף את מולדתה אוקראינה. בהודעת הווידאו, שפרסם הצבא האוקראיני, היא אמרה שהיא חשה 'אבל ובושה' והתנצלה בפני בני ארצה על מעשי בנה.

על פי הדיווחים, אלכסיי הופל באזור מיקולאיב בדרום אוקראינה ב-5 במרץ בזמן שטס במטוס הקרב SU-30SM שלו. לפי הדיווחים, הוא סיפר לשוביו שהוא טס מחצי האי קרים, שם הוא ביצע משימות סיור עבור חיל האוויר של מוסקבה.

בצילומים שפרסמו כוחות אוקראינה בסוף השבוע נראה טייס עם שמו של גולובנסקי נכנע על ברכיו בשדה. מאוחר יותר הוא נחקר והופיע בפני מסיבת עיתונאים של אינטרפקס, סוכנות הידיעות הלאומית של אוקראינה.

גברת גולובנסקאיה מקרמנצ'וג שבאזור פולטבה. אמרה שבנה משרת כטייס ביחידת התעופה הימית של רוסיה והיה פרוס בעיר סאקי, בחצי האי קרים הכבושה על ידי הרוסים. היא הסבירה בצילומי הווידאו: "ב-5 במרץ 2022, בעקבות הפקודות הפליליות של הפיקוד על הצבא הרוסי, הוא טס למיקולאיב, הוא הופל על ידי ההגנה האווירית האוקראינית ונלכד. למדנו על החדשות האלה מהתקשורת, צפינו בדיווח על טייסים שהופלו", הוסיפה.

"הייתי המומה מצער ובושה על הבן שלי, שמענו שוב ושוב את היללה הנוראה של הזעקות בגלל תקיפות אוויר, היה לי קשה להבין איך אפשר למלא את הפקודה הפלילית על הפצצת אוקראינה".

"כמובן, אני הייתי מודאגת לגבי הבן שלי ברגע שנלכד, תודה לאל שהוא שרד, אני מתנצלת בפני העם האוקראיני ואני מתנצלת בשביל הבן שלי ובשבילי שלא יכולתי לגדל אדם נורמלי וראוי".

לאחר שנתפס אמר הטייס בהצהרה, "מ-24 בפברואר עד 5 במרץ, ביצעתי באופן אישי 7 גיחות, שמטרתן הייתה סיור, זיהוי ציוד רדיו של מערכות הגנה אוויריות של הכוחות המזוינים של אוקראינה לצורך השמדתן. גדוד התעופה שלי קיבל את המשימה להנחית כוחות תקיפה מספינות חיל הים בשטח אוקראינה ואני הייתי צריך להבטיח את נחיתתם, ההנהגה שלנו טענה שאוקראינה חלשה בהגנה אווירית, שהכול ישן וכלום עובד".

הוא המשיך, "ב-5 במרץ 2022, לאחר שקיבלתי פקודה לבצע גיחה, נשלחתי לאזור מיקולאיב על מנת לזהות מערכות הגנה אוויריות, וכן לזהות מטוסים בשטח אוקראינה, בגיחה זו, ביצעתי סיור במשך חצי שעה, ולאחר מכן הופלתי על ידי שני טילי הגנה אווירית אוקראינים".

"ההגנה האווירית בשטח אוקראינה עובדת בצורה מושלמת. אני פונה לעם האוקראיני. אני רוצה לומר שאני מתחרט על כך שהגעתי לשטח שלכם, שאנשי צבא כמוני, משתתפים בתפיסת ארצכם, חושפים אותך למוות בכאוס מוחלט, אני מתחרט על הגיחות הללו, אני מתחרט על כך שאני ביצעתי פקודות פליליות. אני פונה לאנשי הצבא של הפדרציה הרוסית. אני רוצה להפציר בהם להפסיק בדחיפות, עשרות מטוסים ומסוקים כבר הופלו, אלפי משפחות הושמדו, תפסיקו עם זה".

טייס חיל האוויר מלחמת אוקראינה רוסיה ולדמיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד