ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
פוטין מתקרב למערב

תקיפה אווירית פגעה בבסיס צבאי ליד גבול פולין, לפחות 35 הרוגים

היום ה-18 לסכסוך בין פוטין לאוקראינה, והמאבק הולך ומחריף. הפגזה דרמטית של חיל האוויר הרוסי על בסיס צבאי במחוז בעיר לבוב שנמצאת במערב המדינה, סמוך לגבול עם פולין, הובילה לעשרות הרוגים ופצועים רבים. התקיפה הרוסית נועדה לעצור את שרשרת האספקה המערבית 

תקיפה אווירית פגעה בבסיס צבאי ליד גבול פולין, לפחות 35 הרוגים
צבא אוקראינה צילום: צבא אוקראינה

רוסיה שיגרה שמונה טילים לעבר המרכז הבינלאומי לשמירת שלום וביטחון ביבוריב, עיר במחוז לבוב במערב המדינה, שכעת הפך לבסיס צבאי. הערכה היא כי התקיפה הרוסית נועדה לעצור את שרשרת האספקה הצבאית מהמערב לאוקראינה. לפי הדיווחים לפחות 35 בני אדם נהרגו ו-134 נפצעו בתקיפה האווירית סמוך לגבול הפולני.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה, כי לפחות 19 אמבולנסים נראו נוסעים מכיוון הבסיס הצבאי של אוקראינה יבוריב סמוך לגבול פולין, לאחר שגורמים מקומיים אמרו שהמתקן הצבאי נפגע מתקיפה אווירית רוסית. שבעה אמבולנסים נוספים נראו לאחר מספר דקות נוסעים לעבר המתקן הצבאי.

כזכור אתמול איימה רוסיה כי כוחותיה עלולים להפגיז אספקת נשק מערבי לאוקראינה, והיום היא אכן עשתה זאת. "הזהרנו את ארצות הברית שהעברת נשק ממספר מדינות היא לא רק מהלך מסוכן, זה מהלך שהופך את השיירות הללו למטרות לגיטימיות", אמר אתמול (שבת) סגן שר החוץ הרוסי סרגיי ריאבקוב לטלוויזיה הממלכתית. ריאבקוב אמר כי וושינגטון לא התייחסה ברצינות לאזהרותיה של מוסקבה והוסיף כי רוסיה וארה"ב אינן מקיימות שום "תהליכי משא ומתן" על אוקראינה.

על רקע האיום של רוסיה, נשיא אוקראינה שוב קרא למעצמות המערב לספק סיוע צבאי נוסף לארצו, והזהיר כי צבא רוסיה לא יעצור בגבולות אוקראינה אם מוסקבה תתפוס את השליטה המלאה באוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה פולין טילים הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד