כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"עשו נא ככל שביכולתכם"

הראש"ל בפניה חריגה לשייח הדרוזי: סייע לבית הכנסת

חברי הכנסת אוריאל בוסו ופטין מולא הגיעו לביתו של מנהיג העדה הדרוזית בישראל בשליחותו של הראש"ל הגר"י יוסף כדי שיסייע לבית כנסת שבסכנת סגירה בפתח תקווה

הראש"ל בפניה חריגה לשייח הדרוזי: סייע לבית הכנסת
הראשל"צ הגר"י יוסף צילום: דוד כהן, פלאש 90

בית כנסת מקומי בעיר פתח תקווה עומד בפני סגירה בעקבות שינוי בעלות של הבניין בו שוכן בית הכנסת, וכעת למרבה הצער מבקשים הבעלים החדשים. העדה הדרוזית מעוניינת להפוך את המקום לבית קפה ולהעביר את בית הכנסת למקום תפילה קטן יותר מה שעלול להביא לסגירת המקום בו גם קיים מסגרת של כולל לימוד.

חברי הכנסת אצל כבוד השייח טריף

היום (ראשון) הגיעו למועצה הדרוזית ג'וליס משלחת מיוחדת בשליחותו של הראשון לציון הגר"י יוסף; חברי הכנסת אוריאל בוסו מש"ס ופטין מולא מהליכוד שתיווך בין הצדדים. השניים נועדו ממושכות עם השייח הרוחני של העדה הדרוזית בישראל מוואפק טריף בביתו, במהלך השיחה הציגו בפניו פניה חריגה של הראש"ל בעניין בית הכנסת.

במכתב שכתב הראש"ל לשייח טריף הוא הציג בפניו את המקרה וביקש את עזרתו. הרב יוסף כתב: "על פי ההלכה היהודית בית הכנסת הוא מקום קדוש וקיים איסור להפכו ממקום של קדושה למקום של פעילות חולין כמו בית קפה". הרב חותם את הפניה החריגה: "בקשתי כמנהיג העדה כי תפעל להשפיע ולמנוע את התוכנית הזו, עשו נא ככל שביכולתכם למען כבודו של אלוקים להשאיר את בית הכנסת במקומו".

 

דרוזים הראשון לציון הרב יצחק יוסף אוריאל בוסו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד