י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"בתיאום מלא עם ארה"ב"

לפיד סמוך לאוקראינה: קוראים לרוסיה להפסיק את הירי

לפיד ברומניה: "ישראל כמו רומניה, מגנה את הפלישה הרוסית לאוקראינה. אין לה הצדקה, ואנחנו קוראים לרוסיה להפסיק את הירי והתקיפות ולפתור את הבעיות סביב שולחן הדיונים"

לפיד סמוך לאוקראינה: קוראים לרוסיה להפסיק את הירי
יאיר לפיד בכנס יש עתיד צילום: אלעד גוטמן

שר החוץ יאיר לפיד נחת הבוקר (ראשון) ברומניה שם נועד עם שר החוץ וראש הממשלה הרומני, ובהמשך הוא צפוי להגיע גם לגבול עם אוקראינה לעקוב מקרוב אחרי מצב הטיפול בפליטים.

בתום הפגישות שקיים אמר השר לפיד: "ממשלת רומניה סייעה ומסייעת לישראל להציל נפשות רבות. ממעבר סירט יצאו ילדים יהודים מבית היתומים באודסה, ילדים חולי סרטן שנשלחו לטיפולים בישראל, אלפי פליטים שחייהם ניצלו בזכות שיתוף הפעולה בינינו".

"אני מודה לממשלת רומניה על שיתוף הפעולה, על הרצון הטוב. זוהי הוכחה נוספת לידידות האמיצה ורבת השנים בין המדינות שלנו, בימי שלום וגם בימי מלחמה", הוסיף.

בדבריו לפיד קרא לרוסיה לחדול מהירי על אוקראינה: "ישראל כמו רומניה, מגנה את הפלישה הרוסית לאוקראינה. אין לה הצדקה, ואנחנו קוראים לרוסיה להפסיק את הירי והתקיפות ולפתור את הבעיות סביב שולחן הדיונים".

על המגעים לרגיעה אמר השר לפיד "ישראל תסייע ככל שביכולתה להגיע לפתרון של שלום. אנחנו עובדים בתיאום מלא עם בעלת בריתנו, ארה"ב, ועם שותפינו האירופאים כדי לנסות לסיים את הטרגדיה האלימה הזו מהר ככל האפשר".

יאיר לפיד אוקראינה רומניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד