כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מחייכים ולוקחים אחריות

העיתונאי הישראלי קיבל מסר מאיראן: "אתה טועה"

מתקפת הטילים בעיראק: משמרות המהפכה האיראניות נטלו אחריות לירי הטילים לעבר אירביל, והזהירו את ישראל מלתקוף יעדים איראניים בעתיד. בתוך כך, ערוץ טלגרם באיראן הגיב לעיתונאי רועי קייס על דיווח בעניין המתקפה

העיתונאי הישראלי קיבל מסר מאיראן: "אתה טועה"
הנשיא האיראני ומפקד כוח קודס מחייכים הבוקר לאחר המתקפה צילום: מתוך הטוויטר של רועי קייס

משמרות המהפכה האיראניות נטלו היום (ראשון) אחריות לירי הטילים שבוצע אמש לעבר אירביל בצפון עיראק שפגע סמוך לקונסוליה האמריקאית בעיר.

במשמרות המהפכה אף הזהירו את ישראל והצהירו כי במקרה של מתקפות עתידיות, תהיה "תגובה קשה, החלטית והרסנית".

בתוך כך, ‏העיתונאי רועי קייס פרסם היום תמונה עדכנית מאיראן, וכתב: "בבוקר שאחרי התקיפה האיראנית בארביל, אפשר לזהות את החיוכים אצל מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאא'ני, והנשיא האיראני, ראיסי".

קייס גם קיבל הבוקר מסר מפתיע מאיראן. ערוץ טלגרם איראני, התומך במשטר, פרסם ציוץ של קייס שבו נכתב: "הערוץ הלבנוני אל-מיאדין המזוהה עם חיזבאללה: מה שהותקף הלילה בארביל הוא מתקן מודיעיני וביטחוני ישראלי. ההערכה שזאת התגובה על הרג שני קציני משמרות המהפכה בתקיפה הישראלית בסוריה"

בערוץ האיראני כתבו מתחת לציוץ: "בוקר טוב רועי. לא, אתה טועה, חכה למבצע הבא. חכה ותראה". קייס הגיב להם בטוויטר: "‏בוקר טוב למתדרכים בטהראן".

הערוץ האיראני מגיב לרועי קייס

כזכור, אמש (מוצאי שבת) נשמעו פיצוצים עזים בעיר ארביל, בירת החבל הכורדי בצפון עיראק. לפי כלי תקשורת המזוהה עם המיליציות הפרו איראניות בעיראק מדובר במטח רקטות לעבר בסיס אמריקאי.

הירי הרקטי הכבד על ארביל התרחש ברקע האיומים של איראן להגיב על הרג שני הקצינים של משמרות המהפכה של איראן בתקיפה שיוחסה לישראל בדמשק לפני פחות משבוע.

בחודשים האחרונים כבר התרחשה מתקפה של בסיס א-תנף האמריקאי בגבול בין סוריה לעיראק בתגובה על תקיפה שיוחסה לישראל, שלפי הדיווחים, היו בה הרוגים למיליציות הפרו איראניות.

בכלי תקשורת פרו איראניים טוענים כי יעדי התקיפה הם שני מרכזים של המוסד הישראלי בארביל. אך לטענה הזאת אין אישור מכל מקור אחר ומהימנותה מוטלת בספק.

איראן משמרות המהפכה רועי קייס המוסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד