י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"נייצג את הפנים היפות של ישראל"

הרופא הישראלי באוקראינה: "אנשים צעדו בקור 15 שעות בלי תרופות"

ד"ר דרור דיקר, מנהל פנימית ד' בבית החולים השרון בפתח תקווה, נסע לאוקראינה כדי לעזור לפליטים. "נותנים לפליטים שירות רפואי ראשוני לפני הגעתם לישראל. אלו אנשים שצעדו בקור 12 עד 15 שעות, אנשים שברחו בלי לקחת תרופות, אנשים שנחבלו ופיתחו כל מיני תופעות חולניות - אני מקווה שנוכל לייצג את הפנים היפות של מדינת ישראל גם שם"

הרופא הישראלי באוקראינה: "אנשים צעדו בקור 15 שעות בלי תרופות"
פליטים מאוקראינה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לא מעט ארגונים ישראליים התגייסו כדי לעזור לפליטים מאוקראינה, שנמלטו מאימת ההפגזות הרוסיות. ד"ר דרור דיקר, מנהל פנימית ד' בבית החולים השרון בפתח תקווה, שהתגייס גם הוא לעזור לאזרחי אוקראינה ונמצא כעת בוורשה - סיפר כי "אנחנו פועלים בשלושה מרכזי קליטה לפליטים בוורשה".

"נותנים לפליטים שירות רפואי ראשוני לפני הגעתם לישראל. אלו אנשים שצעדו בקור 12 עד 15 שעות, אנשים שברחו בלי לקחת תרופות, אנשים שנחבלו ופיתחו כל מיני תופעות חולניות. אנחנו מטפלים בהם בצורה הכי טובה שאפשר, אמנם בצורה מינימליסטית, כדי להכין אותם לטיסה", אמר ד"ר קידר בראיון ל'ווינט'.

קידר סיפר כי הוא וחברי הצוות שנשלחו איתו עוזרים לפליטים גם בפן הפסיכולוגי. "משתדלים להקל עליהם את החרדה ולהראות שבמדינת ישראל יש שליחים שדואגים להם אפילו כאן, בוורשה. היום אנחנו פותחים עוד מוקד טיפולי, בבוקרשט, שם יש תחנות נוספות של הסוכנות, וגם שם נזקקת עזרה רפואית ראשונית לאנשים קשישים, חולים וסיעודיים. אני מקווה שנוכל לייצג את הפנים היפות של מדינת ישראל גם שם".

כשנשאל איזה סוג של טיפול הם נדרשים לתת, הוא השיב: "אתמול, למשל, ראינו אישה עם בעיות אורתופדיות קשות, עם זיהום במפרק, ואנחנו מטפלים בו. ראינו גם אישה שעברה התקף אפילפטי. גם בקורונה אנחנו נתקלים פה, לצערנו הרב. אנחנו רואים הרבה בעיות אצל ילדים, בעיות של תהליכים זיהומיים, תהליכים חרדתיים שאנחנו מטפלים בהם".

"אנחנו רואים גם תחלואות רגילות של אנשים קשישים: לחץ דם, סוכרת. אנחנו נותנים את התרופות החסרות ומייצבים את החולים לפני העלייה למטוס לארץ", הוסיף ד"ר קידר.

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד