א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
ב'טיימס' הוציאו הבהרה

דיווח: עיתונאי אמריקאי נהרג מהפצצה רוסית סמוך לקייב

באוקראינה הודיעו כי במהלך היום במאי דוקומנטרי עטור פרסים נהרג מירי של רוסיה בעיר אירפין שעל יד קייב, כשליד גופתו נמצא תג של "הניו יורק טיימס". בעיתון הביעו צער והבהירו: עבד לאחרונה עבור העיתון ב-2015 ולא היה במשימה מטעם הניו יורק טיימס במלחמה | שני עיתונאים נוספים נהרגו מאותה הפצצה

דיווח: עיתונאי אמריקאי נהרג מהפצצה רוסית סמוך לקייב
צלמים. אילוסטרציה צילום: unsplash

עיתונאי אמריקני, ברנט רנו, נהרג היום (ראשון) בסמוך לבירת אוקראינה, קייב, בעקבות ירי של כוחותיה של רוסיה על העיר אירפין.

לצד גופתו של רנו, שהיה במאי דוקומנטרי עטור פרסים, נמצא תג העיתונאי מטעם הניו יורק טיימס. אלא שבעיתון הבהירו כי הוא לא עבד במערכת כבר כשבע שנים.

"נעצבנו מאוד לשמוע על מותו של ברנט רנו. הוא היה קולנוען מוכשר שתרם רבות לעיתון במשך השנים" מסרו. הם ציינו כי הוא עבד לאחרונה עבור העיתון ב-2015 ולא היה במשימה מטעם הניו יורק טיימס כדי לסקר את המלחמה במזרח אירופה.

באותה הפגזה נפצעו גם שני עיתונאים נוספים. אנדריי נייביטוב, ראש המשטרה של קייב, עדכן על התקרית ותקף את רוסיה: "הכובשים הורגים באופן שיטתי וציני אפילו עיתונאים מכלי תקשורת בין-לאומיים שמשתדלים להראות את האמת על חוסר התקנה של הכוחות הרוסים".

"ידוע שמקצוע העיתונות טומן בחובו סיכון, אך אזרח ארצות הברית בשם ברנט רנו שילם בחייו על הניסיון לגלות את המעשים הנבזיים, האכזריות וחוסר הרחמים של האגרסיות של הפולשים".

עיתונאי ניו יורק טיימס מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד