כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הכרזה על מצב כוננות

היערכות נרחבת לגל הקור: הוראות ואזהרות לאזרחים

חברת החשמל סיימה את ההערכות לגל הקור: בוטלו עבודות יזומות, הוצבו גנרטורים ויסופקו קודי חירום. כמו"כ, נמסרו הוראות ואזהרות במקרה של תקלות וליקויים

היערכות נרחבת לגל הקור: הוראות ואזהרות לאזרחים
ההיערכות של חברת החשמל לגל הקור צילום: חברת החשמל

חברת החשמל עדכנה היום (ראשון) כי סיימה את ההערכות לגל הקור אשר צפוי לפקוד את ישראל החל משעות הערב ביום שני הקרוב, למשך 48 שעות.

במסגרת ההיערכות בוטלו עבודות יזומות, למעט מקרים חריגים של בטיחות או חיזוק לצמצום הפרעות. כמו כן, תוגברו צוותי שטח ונציגי שירות לקוחות.

חברת החשמל מסרה גם כי הוצבו גנרטורים באתרים בהם יש חשש לפגיעה בתשתית בשל קרה.

כמו כן, יסופקו קודי חירום ללקוחות מונה תשלום מראש ללא גבייה מיידית.

מנכ"ל חברת החשמל, עופר בלוך, קיים דיון הנהלה והכריז על מצב כוננות: "חברת החשמל מבהירה כי אין מצב של אפס הפרעות ברשת החשמל וכי במצבי קיצון קיימת תופעת שריפת נתיכים ביתיים ברשת עקב עומסים בלתי מבוקרים. התופעה זוהתה ביתר שאת בחורף הנוכחי באזורים בהם נוספו יחידות מגורים לא מאושרות עקב פיצול דירות או תוספת של מספר יחידות דיור על מונה יחיד. העומסים יוצרים קצרים חוזרים ונשנים ופגיעה חסרת תקדים בהיקפה בתשתיות".

נמסר גם כי עובדי השטח של חברת החשמל יעבדו במתכונת מתוגברת על מנת לתקן כל פגיעה בתשתיות כתוצאה מנזקי מזג האוויר.

במקרה של חוטים קרועים יש לדווח מיידית לכיבוי אש, רשות מקומית או שירות הלקוחות של חברת החשמל, ואין להתקרב או לגעת בחוטים חשופים - יש להתרחק מהמקום ולדווח לרשויות.

במקרים של שימוש במכשירים מצילי חיים, חשוב להיערך עם סוללות גיבוי, ליידע את רשויות הרווחה ברשות המקומית על המצב ובמקרי חירום להתפנות לבית החולים.

חברת החשמל גל קור מזג האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד