כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
חברים חדשים לכיתה החדשה

צפו: כך התקבל התלמיד שנמלט מאוקראינה הבוערת

אלפי יהודים נמלטו מאוקראינה בשבועיים האחרונים, מתוכם מאות ילדים שהגיעו לארץ, אחד מהם נקלט בתלמוד תורה חרדי באשדוד, חבריו קיבלו אותו בחום ובאהבה ואעניקו לו מתנה כדי לעודדו ולחזקו במקום הלימודים החדש

צפו: כך התקבל התלמיד שנמלט מאוקראינה הבוערת
אברהם מתקבל בת"ת צילום: עדכוני חב"ד

בבית ספר חב"ד באשדוד התקבל היום אברהם, תלמיד שהיגר עם משפחתו מדנייפרו שבאוקראינה לעיר אשדוד, הוא התקבל בחמימות על ידי מנהל בית הספר הרב פנחס מנדלזון שיחי'. מנהל בית הספר אמר לאחר שהילד התקבל בחמימות כי "נבנה מערך שלם בבית הספר לקליטת עולים מחבר העמים".

כזכור במבצע החילוץ שנערך על ידי שלוחי חב"ד בכל רחבי אוקראינה, כולל חפ"קים מיוחדים שהוקמו לצורך כך, הן בעיר דנייפרו שבאוקראינה, הן בכפר חב"ד והן בניו-יורק, סייעו רבים במילוט יהודים ממאות ערים ועיירות מכל רחבי מדינת הענק. פעילות החילוץ שהחלה על אש נמוכה עם פריצת המלחמה הפכה לגדולה אחרי שהרוסים החלו לנוע לכיוונם של ערים מרכזיות, ובשל מספר ההרוגים ההולכים וגובר שעורר דאגה רבה בקרב האזרחים.

אוטובוסים שיצאו מבתי הכנסת המרכזיים בערים הגדולות עברו דרך נקודות איסוף מרכזיות ברחבי הערים הגדולות וכן בנקודות איסוף בערים ובעיירות יותר קטנות שעל הדרך וחצו עם הפליטים את הגבולות השונים. חלק גדול מהם הגיע לישראל.

והיום הגיע לתלמוד תורה של חב"ד, אברהם, אחד מילדי דנייפרו, לבית ספר חב"ד באשדוד, הוא התקבל בחמימות על ידי הילדים שמחאו לו כפיים ולחצו את ידו, הילדים העניקו לו מתנה. הוא גם התקבל בחמימות גדולה על ידי מנהל בית הספר הרב פנחס מנדלזון שאמר כי "נבנה מערך שלם בבית הספר לקליטת עולים מחבר העמים".

חבד מלחמת אוקראינה רוסיה תלמוד תורה אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד