י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
האמנם?

בכיר בלשכת זלנסקי: "נראה שהרוסים מוכנים לפשרות בגלל הסנקציות וההרוגים"

גורם בלשכת נשיא אוקראינה אומר היום לתקשורת הישראלית, כי אין לחץ מצדו של בנט שאוקראינה תקבל את האולטימטום של פוטין "הוא גם יודע שזה לא יקרה". זלנסקי הבהיר לבנט: "נילחם עד הסוף. הדרישות המקוריות של רוסיה בלתי אפשריות"

בכיר בלשכת זלנסקי: "נראה שהרוסים מוכנים לפשרות בגלל הסנקציות וההרוגים"
ולודימיר זלנסקי/ולדימיר פוטין צילום: שלומי כהן, פלאש 90/קובי גדעון, לע"מ

גורם בכיר בלשכת נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי, אומר כי ראש ממשלת ישראל, נפתלי בנט הוא מתווך הגון, זאת בניגוד לדיווחים שונים בסופ"ש על זעם מצד אוקראינה, על כך שהוא מצדד בצד הרוסי.

בשיחה עם כתב 'כאן חדשות', אמר אותו בכיר כי בנט "לוחץ על הרוסים שיבינו את המצב". בנוסף הוא מספר כי זלנסקי ביקש מנפתלי בנט שיעביר מסר לפוטין שישחק ע"פ הכללים, ולא יחטוף אזרחים. עוד אמר הבכיר, כי "נראה שהרוסים מוכנים לפשרות בין היתר בגלל הסנקציות, ההרוגים וחוסר ההתקדמות בשטח".

בנוסף אומרים באוקראינה, "היינו שמחים לעוד סנקציות ותמיכה מישראל אבל לא חיים באשליות מבינים את הסיטואציה". דברי הבכיר מגיעים על רקע דיווח מוקדם יותר היום, על התקדמות בשיחות בין רוסיה לאוקראינה.

רוסיה ואוקראינה דיווחו בצהריים כי חלה התקדמות בשיחות ביניהן, גורמים רשמיים משני הצדדים אמרו כי השיחות עשויות להניב תוצאות חיוביות בתוך ימים "לא נוותר עקרונית על אף עמדה. רוסיה מבינה את זה כעת. רוסיה כבר מתחילה לדבר בצורה קונסטרוקטיבית", אמר מנהל המשא ומתן האוקראיני והיועץ הנשיאותי מיכאילו פודוליאק בסרטון שפרסם. "אני חושב שנשיג תוצאות ממש תוך כמה ימים", אמר.

סוכנות הידיעות הרוסית RIA ציטטה בצהריים בכיר רוסי, ליאוניד סלוצקי, שאמר כי השיחות התקדמו בצורה משמעותית. "לפי הציפיות האישיות שלי, ההתקדמות הזו עשויה לצמוח בימים הקרובים לעמדה משותפת של שתי המשלחות לחתימה", אמר סלוצקי.

הדיווחים הללו מגיעים ברקע נתונים שפרסמו הרשויות בעיר מריופול, במחוז דונייצק שבמזרח אוקראינה, כי בעיר נהרגו 2,187 תושבים מאז שהחלה הפלישה הרוסית למדינה.

העיר מכותרת על ידי הכוחות הרוסיים כבר ימים ארוכים ומאות אלפי תושביה חווים משבר הומניטרי חריף במיוחד, עם מחסור כבד במים, מזון וחשמל.

זאת לצד המתקפה האווירית הלילה לעבר שדה תעופה בלבוב שבגבול פולין, שם נהרגו לפי הדיווחים 35 בני אדם לפחות.

ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד