כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"קמפיין השטנה היהדותופובי"

"התבוללות": כתבי המשפט התעמתו על הפליטים מאוקראינה

כתבי המשפט של גלובס ושל חדשות 13 התעמתו בטוויטר בעניין קליטת הפליטים מאוקראינה בישראל. אבישי גרינצייג הסביר את דעתו בבהירות אך אביעד גליקמן לא וויתר לו 

"התבוללות": כתבי המשפט התעמתו על הפליטים מאוקראינה
פליטים מאוקראינה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

אבישי גרינצייג, כתב המשפט של 'גלובס', התעמת אמש (ראשון) בטוויטר עם אביעד גליקמן, כתב המשפט של 'חדשות 13', סביב עניין קליטת הפליטים מאוקראינה בישראל.

העימות הטוויטרי החל כאשר גרינצייג צייץ בחשבון הטוויטר שלו‏ בנושא וכתב: "ישראל מציעה לאזרחי אוקראינה מה שלא מציעה אף מדינה בעולם. היא מציעה מיד אזרחות, סל קליטה ועוד. רק מה? היא אומרת: אנו ניקח את אזרחי אוקראינה היהודים וזכאי חוק השבות בהמוניהם ושאר העולם ייקח את השאר".

"למי לכל הרוחות זה אמור להפריע? אנחנו בשיאו של קמפיין אנטי יהודי ארסי. ‏וכרגיל, קמפיין השטנה היהדותופובי מתחיל ממש כאן אצל מזהי התהליכים ועוזריהם", טען גרינצייג.

גליקמן מיהר להגיב לגרינצייג: "‎לא הבנתי אחי. בעיניך לתמוך בפליטים מאוקריאינה (וכן, גם אם הם באים ממדינה שלישית הם עדיין פליטים) ולחשוב שמדינות הרחומה יכולה לדאוג להם זה קמפיין אנטי יהודי?".

גרינצייג עקץ את גליקמן בחדות: "‏‎אכן לא הבנת".

"‏‎אז אולי תסביר כדי שאבין?", ביקש גליקמן, "ובאותה הזדמנות תסביר למה אתה מתנגד להכנסת פליטים לא יהודים לישראל".

כאן פתח גרינצייג בשרשור ארוך ונימק את דעתו בבהירות:

"‏‎1. לגיטימי לחשוב שישראל צריכה לפתוח את גבולותיה לכל דכפין. אני סבור אחרת.

2. יש כאן קמפיין ארסי שמציג את המדינה כגזענית, שונאת זרים, אטומה תוך השוואות בלתי נתפסות ובלתי מתקבלות על הדעת.

3. האמת הפוכה. ישראל מקבלת כמויות יפות מאוד, אלא שאנחנו מדינה יהודית ולכן הקליטה מושקעת שם.

‏‎4. לאוקראינים לא אמור לעניין אם ישראל מקבלת 20 אלף פליטים יהודים או 20 אלף גוים. רק שונאי היהדות כאן עוררו והפיצו את הטענה המגוחכת הזו.

5. למה אני נגד קליטת פליטים לא יהודים? כי יש לישראל משאבים מוגבלים וראוי שהיא תשקיע אותם כלפי פליטים בני עמה. יש מספיק יהודים לעזור להם.

‏‎6. למה אני נגד קליטת פליטים לא יהודים? כי אני זוכר שאנחנו מדינה יהודית ואני זוכר מה אבות הציונות, ולא רק הרבנים, אמרו על התבוללות.

7. למה אני נגד? כי בג"ץ לימד אותנו יפה מאוד שמי שנכנס לפה בעקבות מלחמה לא יגורש בכוח לא משנה מה. הוא פה לנצח, גם אם זלנסקי יהיה נשיא רוסיה".

גליקמן השיב לגרינצייג: "‏‎באמת אחי? התבוללות?? זו הטענה שלך? טוב שלא אמרת שטוב שלא נסתכל על גויים וגויות כדי שלא נתפתה. אני דווקא חושב שהיהדות מדברת על לב יהודי. על רחום וחנון. כן גם על מי שלא יהודי. ומי ישמע על איזו כמות אנשים אנחנו מדברים".

אביעד גליקמן פליטים מאוקראינה מלחמת אוקראינה רוסיה עימות בטוויטר אבישי גרינצייג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד