כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
על חשבון האזרחים

תושבים מדווחים: גופות של חיילים רוסים ממלאים חדרי מתים

גופות חיילים רוסיים שנהרגו בקרב באוקראינה ממלאות חדרי מתים בבלארוס, כך טענו תושבים מקומיים לתקשורת באירופה | לטענת התושבים, חיילים מתים מגיעים בכמויות לבלארוס, ונשלחים משם לרוסיה

תושבים מדווחים: גופות של חיילים רוסים ממלאים חדרי מתים
מלחמת אוקראינה - רוסיה צילום: שירותי החירום של אוקראינה

חיילים רוסים שנהרגו בקרב מובאים במשאית לחדרי המתים בבלארוס, ולאחר מכן נשלחים חזרה לרוסיה ברכבת או במטוס, כך סיפרו תושבים בבלארוס לרדיו RFE/RL. תושבים תיארו את הזוועה שראו את הגופות מועמסות על רכבת לצורך העברתם בחזרה לרוסיה.

"מספר הגופות היה גדול, אנשים בתחנת הרכבת פשוט היו המומים ממספר הגופות שהוכנסו לרכבת", אמר תושב מקומי. גם חדרי המתים בערים נוספות מלאים, כך לדברי תושבים מקומיים.

על פי דיווחים, רופאים בלארוסים אוימו באובדן מקום עבודתם אם ייתפסו מפיצים מידע על ההרוגים והחיילים הרוסים הפצועים. גורמים רשמיים בארה"ב העריכו שכמה אלפי חיילים רוסים נהרגו עד כה במלחמה בת ה-19 ימים.

אתרי חדשות בשפה הרוסית מדווחים, כי חלק מאנשי הרפואה הבלארוסים, חתמו על הסכם סודיות. "באופן לא מציאותי היו הרבה גופות, האנשים שהיו בתחנת הרכבת בעיר מאזיר (במחוז הומל שבבלארוס) פשוט הזדעזעו מכמות הגופות שהועמסו על הרכבת. אנשים התחילו לצלם בוידאו, אבל הצבא הורה להם למחוק את התיעודים, בכפר קמנקה ליד מאזיר בית הקברות היה מגודר, איש לא הורשה להיכנס לשם, שומרים הוצבו שם. אולי התחילו לקבור שם רוסים. במיוחד ליד קמנקה - בוקוב, יש שדה תעופה ומחנה גדול של רוסים". אמר תושב מאזיר.

גורם רפואי אמר לתקשורת בשפה הרוסית, כי בית החולים במאזיר עדיין עמוס בפצועים, כל הרופאים, אפילו מתמחים, עברו לטפל בחיילים הרוסים הפצועים. בינתיים, המקומיים לא יכולים לעשות צילומי רנטגן והם נשלחים לבתי חולים לילדים.

גם תושבי העיר גומל סיפרו כי אוטובוסים עם רוסים פצועים, ומשאיות עם הרוגים הוא מחזה נפוץ באזורם. "מובילים את גופותיהם לשדה התעופה, ומשם לרוסיה", סיפר תושב גומל. בנוסף, לדבריו, רוסים פצועים רבים התקבלו במרכז הרפואי גומל מתחילת המלחמה בזמן שרופאים רוסים הגיעו לשם והשתלטו על כמה קומות במבנה בית החולים.

בלארוס צבא רוסיה הרוגים ופצועים חיילים הרוגים מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד