י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
פשעי מלחמה

קולונל לשעבר: "לא צריך לשלול התנקשות בחייו של פוטין"

קולנול בכיר לשעבר בצבא בריטניה לשעבר אומר כי נאט"ו ובעלות ברית המערב אינן צריכות לשלול אפשרות של התנקשות בנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, קולונל ריצ'רד קמפ אמר שכל רעיון חייב להישקל גם אם הוא "לא נעים"

קולונל לשעבר: "לא צריך לשלול התנקשות בחייו של פוטין"
ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה צילום: pixabay

קולונל ריצ'רד קמפ, בכיר לשעבר בצבא בריטניה, אמר שפוטין מייצג "איום קבוע וקטלני" והריגתו עשויה להיות "לא נעימה" עבור חלקים, אבל זה יכול לעזור להציל אלפי חיים. הוא אמר כי "אוסמה בן לאדן, ראש המדינה האסלאמית אבו בכר אל בגדאדי ומפקד כוח קודס קאסם סולימאני נהרגו, כי התמודדנו עם איומים", טען הקולונל. קולונל ריצ'רד קמפ, שפיקד על הכוחות הבריטיים באפגניסטן, אמר ל'דיילי מירור', כי: "נאט"ו צריכה לשקול את כל האפשרויות להסיר אותו מהשלטון. זה יכול לכלול הרג למרות שזה לא סביר שזה יהיה בר קיימא או רצוי".

קמפ מאמין שהנשיא הרוסי צריך לפחות לעמוד בפני אישומים בפשעי מלחמה. "הדבר הטוב ביותר יהיה לראות את פוטין מודח, נעצר ונשפט, או ברוסיה או בבית הדין הפלילי הבינלאומי", אמר. "אבל סביר מאוד שהאפשרויות האלה לא יקרו אי פעם, אם זה יגיע להתנקשות זה אולי לא יהיה נעים לרבים, אבל לחייו אין ערך גדול יותר מחיי האלפים שהוא כבר רצח באוקראינה ובמקומות אחרים ועשויים להיהרג בעתיד".

הוא הוסיף: "אוסאמה בן לאדן, ראש המדינה האסלאמית אבו בכר אל בגדדי ומפקד האיראני קאסם סולימאני כולם ייצגו איומים ישירים על המערב. כולם נהרגו כדי להתמודד עם האיומים האלה. פוטין מייצג איום קבוע וקטלני שיישאר כל עוד הוא בשלטון".

"העדיפות שלנו צריכה להיות לעזור להסיר אותו. אם יופעל מספיק לחץ על האוליגרכים של פוטין זה עלול להוביל להפיכה בארמון" סיכם.

ולדימיר פוטין התנקשות מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד