י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"פוטין מתכוון להשמיד את אוקראינה"

היום ה-19 לפלישה: הרוסים מחריבים ומפוצצים הכל - בכל הכוח

לדברי שר הבריאות של אוקראינה, רוסיה הרסה עד כה שבעה בתי חולים ופגעה ב-104 נוספים מאז הפלישה | לעת עתה, רוסיה ממשיכה להפגיז את ערי אוקראינה, הופכת אותן לעיי חורבות ובכך עוברת על כל חוק בינלאומי כשהיא מטווחת מתקנים אזרחיים ללא רחם | שיחות המו"מ נמשכות

היום ה-19 לפלישה: הרוסים מחריבים ומפוצצים הכל - בכל הכוח
מלחמת אוקראינה - רוסיה צילום: שירותי החירום של אוקראינה

רוסיה הרסה שבעה בתי חולים ופגעה ב-104 אחרים במהלך הפלישה, כמו כן גם הרגה שישה עובדים רפואיים, כך טען שר הבריאות של אוקראינה ויקטור ליאשקו.

לדבריו, "הכובשים כבר הרסו באוקראינה שבעה בתי חולים שלא ניתנים לבנייה מחדש. "נצטרך לבנות בתי חולים חדשים בערים האלה" אמר. "104 מתקני בריאות ניזוקו, אך עדיין ניתן לשקם אותם, חלקם כבר שיקמנו במהירות לאחר ההפגזה, בוצע ירי לעבר 34 אמבולנסים, רובם לא תקינים, שישה עובדים רפואיים נהרגו, 12 נפצעו קשה, יש הרבה עם פציעות קלות".

לדבריו, עם זאת, עדיין ניתן לקבל טיפול רפואי באוקראינה, וכל מתקני הבריאות פועלים. ליאשקו המשיך: "התחום הרפואי התארגן מחדש והפך לחלק מהרפואה הצבאית. הכל עובד אחרת לגמרי, היום ניתנת עדיפות לאספקת תרופות למכוני בריאות שנמצאים בחזית, הקולטים פצועים לאחר קריסת בתים עם פציעות מרובות".

גם הלילה הופגזו בתים ומתקנים אזרחיים רבים, פוטין לא חס על אף אחד, נדמה כי כעת מבחינת רוסיה הכל כשיר כדי לנסות לכבוש את אוקראינה.

צבא אוקראינה מצידו משיב מלחמה, והבוקר הוא הודיע כי הפיל 4 מטוסים ו-3 מסוקים של צבא רוסיה.

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, ממשיך ללחוץ על המערב להכריז על מדינתו כ"אזור אסור לטיסה", לאחר מתקפת הטילים המאסיבית בבסיס שרחוק 25 ק"מ בלבד מהגבול עם פולין. בסרטון שהעלה הלילה לעמוד הפייסבוק שלו טען זלנסקי: "אם לא נסגור את מרחב הטיסה מעל לאוקראינה, זה רק עניין של זמן עד שטילים רוסיים יפלו על אדמת נאט"ו ועל אזרחי נאט"ו. בשנה שעברה הבהרתי למנהיגי נאט"ו שאם לא יהיו סנקציות מניעתיות חמורות נגד רוסיה תתחיל מלחמה".

אך מנגד, על רקע ההרס והחורבן, נציגי המשא ומתן משתי המדינות מביעים אופטימיות זהירה. מיכאילו פודוליאק, בכיר הנציגים האוקראינים לשיחות, התבטא הלילה כי רוסיה "החלה סוף סוף לדבר ברצינות, מעריך שנביא תוצאות כבר בימים הקרובים". זאת לאחר שגם ברוסיה העריכו כי השיחות מתקדמות בכיוון חיובי.

השיחות בין שתי המדינות צפויות להתחדש עוד היום, אך הפעם בשיחת וידאו ולא במפגש פרונטלי בין המשלחות כפי שהיה נהוג עד עתה. הנציג הוסיף כי ניכר שרוסיה החל להתייחס ברצינות לעמדה האוקראינית.

אך למרות זאת, הלחימה במוקדים רבים רק ממשיכה ומחריפה, וארגון הצלב האדום העריך כי העיר מריופול הנצורה, שרשמה כבר יותר מ-2,200 קורבנות, עומדת בפני "התרחיש הגרוע ביותר".

כמו כן, גם משרד החוץ האמריקאי רואה את נכונותה של רוסיה לקיים "שיחות אמיתיות ורציניות", כך אמרה סגנית שרת החוץ של ארה"ב, וונדי שרמן, ל'פוקס ניוז'. אך היא הוסיפה שפוטין עדיין רוצה להשמיד את אוקראינה. "הלחץ על רוסיה מתחיל להשפיע. אנחנו רואים כמה סימנים של נכונות לקיים שיחות אמיתיות ורציניות. אבל יש לציין שעד כה נראה שוולדימיר פוטין מתכוון להשמיד את אוקראינה. עלינו לעזור לאוקראינים בכל הדרכים האפשריות".

היא טענה עוד, כי ארה"ב עוזרת להפעיל לחץ על רוסיה ועל ולדימיר פוטין, במיוחד, כדי לסכל את תוכניותיו לסיים את המלחמה ובעיקר להפסיק את האש, להשיג מסדרונות הומניטריים ולסיים את הפלישה.

שרמן ציינה כי בשבועיים של מלחמה הרס פוטין 30 שנות התפתחות כלכלית של רוסיה. "עלינו לעזור לאוקראינים בכל הדרכים האפשריות", סיכמה שרמן.

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד