כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ישראל מחריפה את הטון

לפיד במסר לפוטין: לא נהיה מסלול עוקף לסנקציות

לאור הלחץ האמריקאי על ישראל לנקוט עמדה תקיפה יותר נגד רוסיה, שר החוץ לפיד אומר היום כי ישראל לא תהיה מדינה דרכה אוליגרכים יעקפו את הסנקציות

לפיד במסר לפוטין: לא נהיה מסלול עוקף לסנקציות
לפיד ושר החוץ הסלובקי צילום: שלומי אמסלם לע"מ

שר החוץ יאיר לפיד המשיך היום (שני) בסבב הפגישות שהוא עורך באירופה, ולאחר הפגישות המדיניות ברומניה, הוא נועד הבוקר עם שר החוץ של סלובקיה במשרד החוץ בברטיסלבה, במהלכך הפגישה העביר השר לפיד מסר לנשיא רוסיה פוטין ולאנשיו שניצבים בפני הסנקציות ממדינות המערב.

"ישראל לא תהיה מסלול עוקף לסנקציות שהוטלו על רוסיה בידי ארה"ב ומדינות המערב. משרד החוץ מרכז את הנושא, אבל למאמץ שותפים גם בנק ישראל, משרד האוצר, משרד הכלכלה, רשות שדות התעופה, משרד האנרגיה וגורמים נוספים", הכריז שר החוץ לפיד.

לדברי לפיד, "המלחמה הזו צריכה להיפסק. אדמת אירופה ידעה לא מעט מלחמות והדבר היחיד שיצא מהן זה סבל נורא. בשנים האחרונות היה שלום באירופה, ויצא ממנו שגשוג שהמין האנושי לא ידע כמותו".

על ניסיונות התיווך אמר, "ישראל תעשה ככל שביכולתה לסייע למאמצי התיווך שנועדו להפסיק את האש ולהחזיר את השלום. אנחנו פועלים יחד עם בעלת בריתנו הגדולה, ארה"ב, ויחד עם שותפינו האירופאים, כדי למנוע את המשך הטרגדיה".

עד כה ישראל הלכה בין הטיפות, בעוד שר החוץ לפיד תקף את רוסיה, ראש הממשלה בנט דווקא יצא לפגוש את נשיא רוסיה פוטין והיה מהמנהיגים הבודדים ששוחחו איתו. בנוסף, ישראל לא הצטרפה למדיניות הסנקציות והסתפקה בתמיכה בהודעה הגינוי במועצת האום.

יאיר לפיד מלחמת אוקראינה רוסיה סנקציות סלובקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד