י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
מחה על פגיעה בזכויותיו

מעריץ מושבע של מקדונלד'ס כבל את עצמו לסניף במוסקבה

מעריץ רוסי של מקדונלד'ס שזעם כי הרשת סוגרת ברוסיה עקב הסנקציות, אמר כי סגירת הרשת היא "מעשה עוינות" נגדו ונגד חבריו, הוא כבל את עצמו לסניף במוסקבה. שוטרים שחררו אותו והוא נלקח מהמקום תוך שעוברים ושבים מלגלגים עליו

מעריץ מושבע של מקדונלד'ס כבל את עצמו לסניף במוסקבה
לוקה ספרונוב צילום: מתוך הרשת

לוקה ספרונוב, אוהד רוסי מושבע של מקדונלד'ס, כבל את עצמו לסניף במוסקבה אתמול (ראשון) בניסיון נואש למנוע את סגירתו. האיש תועד כשהוא מקיים את המחאה שלו שעות לפני שזכיינית המזון המהיר עמדה להיסגר. בתיעודים נראה האיש צועק, "סגירה היא פעולת עוינות נגדי ונגד חברי!"

מאז הודיעה מקדונלד'ס על החלטתה לסגור את כל הפעילות והסניפים ברוסיה עקב הטבח שמבצע פוטין באזרחי אוקראינה, המעריצים עמדו תורים ארוכים מחוץ לסניפי הרשת המזון המהיר, לקוחות עמדו בשלג כדי לאכול ארוחה אחרונה לפני שהעסק מקדונלד'ס נסגר ברוסיה.

לוקה ספרונוב, בנו של האמן הרוסי ניקאס ספרונוב, אזק את עצמו לדלת הכניסה של סניף מקדונלד'ס במוסקבה, ומחה נגד ההחלטה להפסיק את הפעילות. ניתן לראות לקוחות חולפים על פני ספרונוב, חלקם צוחקים למראהו.

בינתיים ניגשו שוטרים לספרונוב, שחררו את האזיקים וגררו אותו מהמקום. עיתונאי ה'פייננשל טיימס' מקס סדון, צייץ בטוויטר: "ההפגנות נגד המלחמה אינן היחידות במוסקבה היום. שעות לפני סגירת המקדונלד'ס הרוסי הראשון, לוקה ספרונוב כבל את עצמו לדלתות לפני שהמשטרה שחררה אותו".

 

"אני, לוקה ספרונוב-זטרבקין, פסנתרן, רוצה להכריז על הפרה של זכויותיי הבינלאומיות, חופש הביטוי העצמי שלי, וגם של רצח עם של חברה חברתית-תרבותית. נולדתי ב-31 באוקטובר 1990 - קצת אחרי 9 חודשים לאחר פתיחת סניף מקדונלד'ס הראשון ברוסיה. צירוף מקרים זה כנראה השפיע על המשך חיי. יחד עם הסניף נכנסו לחיי סוגים שונים של חופש כמו מקדונלד'ס. חופש בחירה, חופש תנועה, חופש של הערכים שלי. האמריקאים משכו אותנו בטעמים ובפרסומות הרודפות שלהם לדברים רבים. זה לא רק מזון מהיר", נכתב בהצהרה של ספרונוב בטלגרם.

עוד כתב: "למה אני אישית אשם ונענש בצורה כזו, ונאלץ לעשות מה שאני לא רוצה. למה פוליטיקאים ממדינות לא ידידותיות אלינו מכריחים אותנו, אזרחים שלווים פשוטים לשנות את אורח החיים הרגיל שלנו?".

הוא המשיך: "אני שוקל 270 ק"ג. זו הבחירה שלי, האמצעי שלי להערכה עצמית ולחופש. עד עכשיו, יכולתי לקדם עקרונות ורעיונות משלי, אותם אני חולק עם כל האנושות".

"אבל אני, אזרח שליו ופשוט, עכשיו אני לא יכול לקבל את האוכל שאכלתי כל חיי. אני לא יכול לטייל ולראות את העולם. אני משולל מהטכנולוגיות האלה שפותחו גם בזכות ארצנו. אפילו חיות המחמד שלנו צריכות לסבול כי הן אוכלות מזון אחד ויחיד כל חייהם. כעת נשללים מאיתנו עצם הרעיונות של דמוקרטיה וערכי זכויות אדם, מה שמוכיח שחירויות הן בדיה".

בהצהרה של מנכ"ל מקדונלד'ס, כריס קמפצ'ינסקי, נאמר: "הסכסוך באוקראינה והמשבר ההומניטרי באירופה גרמו סבל בל יתואר לאנשים חפים מפשע. כמערכת, אנו מצטרפים לעולם בגינוי תוקפנות ואלימות ומתפללים לשלום. בראש סדר העדיפויות שלנו. מתחילת המשבר הזה היה - ויישאר - האנשים שלנו".

"הערכים שלנו פירושם שאיננו יכולים להתעלם מהסבל האנושי המיותר הנפרש באוקראינה. מקדונלד'ס החליטה לסגור זמנית את כל המסעדות שלנו ברוסיה ולהשהות את כל הפעילות בשוק", הוסיף קמפצ'ינסקי. "אנו נסגור זמנית את כל המסעדות ונשהה את כל הפעילות ברוסיה, בשלב זה, אי אפשר לחזות מתי נוכל לפתוח מחדש את המסעדות שלנו ברוסיה".

 

מקדונלדס רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד