י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
המלחמה תתרחב?

הרוסים: הולכים עד הסוף "לפי התוכניות"; במערב נערכים ומאיימים

ברקע דיווחים על התקדמות בשיחות בין הצדדים, דובר הקרמלין מבהיר כי צבא רוסיה יבצע את כל תוכניותיו באוקראינה "לפי התוכנית" וכי הפלישה תעמוד בלוחות הזמנים המתוכננים. על רקע התקיפה סמוך לגבול הפולני, בבריטניה מזהירים: "חייל רוסי בשטח נאט"ו - עילה למלחמה"

הרוסים: הולכים עד הסוף "לפי התוכניות"; במערב נערכים ומאיימים
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

רוסיה הודיעה שתוכניותיה באוקראינה "יתגשמו במלואן", במקביל, הבוקר (שני) פרסם סאג'יד ג'וויד, שר הבריאות של בריטניה אזהרה חמורה לנשיא פוטין וולדימיר פוטין על סיכון למלחמה מול נאט"ו יום לאחר תקיפה אווירית במערב אוקראינה - סמוך לגבול פולין - בה נהרגו 35 אנשים ונפצעו כ-150 נוספים. שר הבריאות אמר: "זה לא בלתי אפשרי שרוסיה פתחה במתקפה על שטח נאט"ו".

הוא אמר לתוכנית "היום" של רשת BBC: "הבהרנו את זה לרוסים עוד לפני תחילת הסכסוך הזה, כי אפילו אם כף רגל רוסית אחת תיכנס לשטח נאט"ו, אז זה ייחשב לפעולת מלחמה". באזהרה מבשרת רעות שהושמעה מאוחר יותר, אמר דובר הקרמלין כי "כל התוכניות של רוסיה באוקראינה יתגשמו במלואן ובמסגרות הזמן שפורטו", זאת לכאורה בתגובה לטענות שהפלישה נתקלה בהתנגדות עזה מצד אוקראינה.

ההפגזות בגבול פולין שהובילו לעשרות הרוגים הביאו את בריטניה להזהיר את פוטין שאם "ראש אחד של חייל רוסי תיכנס לשטח נאט"ו, זאת תהיה מלחמה". שר הבריאות סאג'יד ג'וויד אמר כי המערב ברור מאד לגבי התגובה לכל תוקפנות בשטחו בעקבות הפצצה ליד הגבול עם פולין.

כזכור הבסיס הצבאי יבוריב בגבול פולין היה אתמול תחת מטח קטלני של טילים, קילומטרים ספורים בלבד מהגבול הפולני. על פי עדי ראיה: "אנשים התעוררו מצפירות ואז השמיים הפכו לאדומים עם נחיתת הטילים", שגרמו ל-35 וכ-150 פצועים. השר גינה את המתקפה והזהיר את פוטין שהוא עלול לעמוד בפני מלחמה עם 30 מדינות נאט"ו אם יעבור לשטחן.

בראיון אחר אמר "זה לא בלתי אפשרי" שרוסיה תפתח במתקפה על שטח נאט"ו אבל הוא חושב שזה "מאוד לא סביר". בריטניה ומדינות נאט"ו אחרות התנגדו עד כה לשליחת חיילים לאוקראינה על רקע חשש שזה עלול לגרום להסלמה דרמטית בסכסוך עם רוסיה הגרעינית. השר ג'וויד האשים גם את רוסיה בביצוע פשע מלחמה על תקיפת בית חולים ליולדות במריופול, כאשר ארגון הבריאות העולמי הכריז כי בוצעו 31 מעשי זוועה במתקני בריאות ברחבי אוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד