כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הרגעים שהצטלבו בקרעסטיר

היהודי שדאג לפליטי אוקראינה נדהם מהצעה עסקית נדירה

יהודי מאנטוורפן שתרם סכום כסף לפליטים מאוקראינה שנקלטו ב'גאסט הויז' בקרעסטיר, שלח 'קוויטל' לציון של רבי ישעי'לה, אבל לא דמיין לרגע שבאותו רגע יקבל הצעה עסקית נדירה • הסיפור המלא

היהודי שדאג לפליטי אוקראינה נדהם מהצעה עסקית נדירה
אריק ורנר מארגן את המשלוחים לאוקראינה צילום: באדיבות המצלם

יהודי שתרם סכום כסף למען פליטי אוקראינה השוהים בקרעסטיר שבהונגריה, סיפר כי הרוויח סכום כסף גדול מעסקה שהוצעה לו באותו רגע שבו הניחו 'קוויטל' ששלח, על ציון הרה"ק רבי ישעי' בן רבי משה מקרעסטיר זצ"ל.

העסקן מאנטוורפן, אריק וורנר סיפר ל'בחדרי חרדים' את פרטי מקרה ה"השגחה פרטית" הנפלא. "בערב שבת קודש התקשר אליי אחד מסוחרי אנטווערפן ואמר כי הוא רוצה לתרום 180 יורו למוסד שעוזר לפליטי אוקראינה".

ורנר, מגדולי העסקנים בבלגיה למען "בנין ה'הכנסת אורחים' - ר' ישעיה'לס גאסט הויז בקרעסטיר", הציע לו לתרום עבור המוסד בקרעסטיר והוסיף כי בשבועות האחרונים היה עד לפעילות הבלתי נתפסת של מנהל ה'הכנסת אורחים', הרב משה יוסף פרידלנדר, למען רווחתם של פליטי אוקראינה שנמלטו לקרעסטיר.

אריק ורנר מארגן את המשלוחים לאוקראינה.

לדברי ורנר, אותו תורם אכן נהג כהמלצתו והעביר את תרומתו למוסד בקרעסטיר. "במקביל", מספר ורנר, "הצעתי לו לשלוח 'קוויטל' לציון של רבי ישיע'לה זצ"ל. ואכן, ביום ראשון, משגיח הכשרות ב'גאסט הויז', הרב יואל יוסף בוקסבוים, עלה עם ה'קוויטל' שנשלח מבלגיה לאוהל בו נטמן הצדיק והתפלל להצלחת התורם".

כעבור כמה ימים התורם התקשר לעסקן האנטוורפנאי וביקש לברר את השעה המדויקת בה הניחו את ה'קוויטל' על ציון הצדיק. ורנר תהה לפשר השאלה אך בירר עם עמיתיו בקרעסטיר מתי אכן הניחו את ה'קוויטל'.

כשחזר עם התשובה לתורם הוא נדהם לשמוע כי באותה שעה בדיוק, הזדמנה לתורם הצעה עסקית נדירה ובלתי צפויה. "קיבלתי את ההצעה", סיפר התורם, "ותוך ימים ספורים הרווחתי סכום כסף גדול מאוד. כל זה רק בזכות תרומתי למען פליטי אוקראינה".

ורנר, שמארגן ממקום מושבו באנטוורפן, משלוחים גדולים של מוצרים עבור פליטי אוקראינה בקרעסטיר, לצד צעירים אחרים ביניהם המתנדב מנדי ויינגרטן - התרגש מאוד מהמקרה ובימים אלו אף מאיץ ומגביר את הפעילות ההתנדבותית עבור נמלטי אוקראינה.

פליטים מאוקראינה פליטים יהודים קרעסטיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד