י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
הרס וחורבן ב-20 יום

אחת הערים היפות באירופה נראית כמו בסרט מלחמה

קייב, אחת הערים היפות באירופה כיום נראית כמו פריים מסרט מלחמה. סומי, חרקוב, מריופול נראים נורא. "זה מה שהעולם הרוסי" מביא איתו, מוות של אנשים, הרס של לא רק ערים, אלא גם דמוקרטיה, זכויות, חופש"

אחת הערים היפות באירופה נראית כמו בסרט מלחמה
חילוץ מבניין שהופגז בקייב צילום: שירותי החירום של אוקראינה

שר ההגנה האוקראיני, אולקסי רזניקוב, תקף את רוסיה על הפיכת אוקראינה לביירות של שנות השמונים, ואמר כי "העולם הרוסי מביא עמו מוות והרס לא רק של ערים, אלא גם של דמוקרטיה, "קייב היא אחת הערים היפות באירופה, אך כיום נראית כמו פריים מסרט על האפוקליפסה. סומי, חרקוב, מריופול הם נוראיים. זה מה שהעולם הרוסי מביא איתו, מוות של אנשים, הרס לא רק של ערים, אלא גם דמוקרטיה, זכויות, חופש. הם לא סלאבים. הם אורקים (כוחות רשע). אבל אנחנו ננצח", כתב רזניקוב בטוויטר.

רוברט מרדיני, המנכ"ל של הצלב האדום, כינה את המלחמה "קטסטרופלית עבור אזרחים שנפגעו מהלחימה", כאשר לאנשים נגמרים מי השתייה, המזון, הציוד הרפואי והדלק לחימום - במיוחד בעיר מריופול. גם מתקנים רפואיים ממשיכים להיות מותקפים.

הצלב האדום שבסיסו בז'נבה, המסייע לנפגעי מלחמה, מונה 600 עובדים באוקראינה והוא מתכנן לשלוח כ-100 עובדים נוספים. כמה כלי רכב של הצלב האדום ניזוקו מרסיסים או נפגעו מאש, אם כי אנשי הצוות שלו לא נפגעו, אמר מרדיני.

הוא אמר כי אנשיו מתמודדים עם מצב קשה, הוא ציין כי לפחות 31 התקפות היו על מתקנים רפואיים ואמבולנסים במלחמה, עם זאת, הוא הודה במצב הקשה שעימו מתמודדים המתקנים הרפואיים במדינה. היו לפחות 31 התקפות על מתקנים רפואיים ואמבולנסים במלחמה, נהרגו לפחות 12 בני אדם ופצעו 34 אחרים, לפי ארגון הבריאות העולמי.

מלחמת אוקראינה רוסיה קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד