י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
השומר ראה חשוד בורח

דיווח: רוסיה שתלה סוכנים בצבא האוקראיני והרגה מעל 100 אנשים

לרוסיה היו 'אנשים פנימיים' בקרב לוחמים זרים בבסיס באוקראינה, כך אומרים גורמים רשמיים החוקרים אם 'מקורב לרוסיה' שהסתנן לתוך לגיון זרים והגיע להילחם למען אוקראינה, עבד למעשה עבור סוכנויות ריגול רוסיות | כל זאת לאור התקיפה האווירית שהרגה למעשה הרבה יותר חיילים ממה שדווח מלכתחילה

דיווח: רוסיה שתלה סוכנים בצבא האוקראיני והרגה מעל 100 אנשים
צבא אוקראינה צילום: צבא אוקראינה

ראשי מודיעין בריטים ואוקראינים מאמינים שמרגלים רוסים סיפקו מידע מבסיס אוקראיני שהותקף ביום ראשון, גורמים רשמיים בודקים אם 'מקורב' המתיימר להיות מתנדב ללגיון הזר למען אוקראינה עבד למעשה עבור סוכנויות ריגול רוסיות בבסיס יבוריב.

ה"דיילי מירור" מדווח, כי סוכנויות ביון אוקראיניות ומערביות מאמינות שסוכנויות הריגול הרוסיות GRU ו-SVR "הפכו" ללוחמים זרים בבסיס. אחד מ-1,500 המתגייסים הזרים שם כביכול להילחם עבור אוקראינה נגד רוסיה חשוד בשליחת מידע חיוני לרוסיה.

מקור סיפר ל"דיילי מירור" ששומר של צבא אוקראינה בבסיס הבחין באדם בורח מהבסיס, ככל הנראה אוחז בחפץ בצורת מחשב נייד, לפני שהתקיפות אירעו.

התקיפה ביום ראשון גרמה למותם של שלושה חיילים בריטים לשעבר סמוך לגבול פולין, ההערכה היא שהם מתו באופן מיידי מטילי השיוט, ה'דיילי מירור' מדווח, כי הטילים הרגו הרבה ממה שדווח, אולי יותר מ-100 הרוגים.

הדיווח נחקר על ידי סוכנות הביון והביטחון של אוקראינה SBU, שחושדת שלרוסיה היו 'מקורבים' בבסיס. שלושת הגברים לא היו חלק מיחידת הלוחמים הזרים שאומנה בבסיס יבוריב שנהרס כעת, הבסיס נמצא רק 15 קילומטרים מהגבול הפולני. לא ידוע באיזה ענף של כוחות מיוחדים הם שירתו. כך על פי ה'דיילי מירור'.

לא פחות מ-30 טילי שיוט הומטרו על המחנה, כ-55 קילומטרים מהעיר לבוב שבמערב אוקראינה אליה נהרו אלפי פליטים. משרד הבריאות הבריטי אישר כי לא היו אנשי שירות שנהרגו או נפצעו בפיצוץ. מקור אמר ל'דיילי מירור': "היו הרבה יותר הרוגים בתוך האתר ממה שנטען וגופות עדיין נמצאות שם.

המקור אמר כי: "אין ספק בתודעתם של רבים שהיו גורמים פנימיים בתוך המחנה שסייעו לרוסים. יתכן שהאדם המסוים הזה שנראה על ידי שומר המחנה סיפק מיקומים לתקיפה בבניין" אמר המקור. הבסיס ידוע כ"מרכז שמירת השלום והביטחון הבינלאומי".

כזכור ביום ראשון האחרון רוסיה שיגרה שמונה טילים לעבר המרכז הבינלאומי לשמירת שלום וביטחון ביבוריב, עיר במחוז לבוב במערב המדינה, שכעת הפך לבסיס צבאי. הערכה היא כי התקיפה הרוסית נועדה לעצור את שרשרת האספקה הצבאית מהמערב לאוקראינה. לפי הדיווחים הראשוניים לפחות 35 בני אדם נהרגו ו-134 נפצעו בתקיפה האווירית סמוך לגבול הפולני. אך אתמול דווח כי המספרים גבוהים בהרבה.

כזכור רוסיה איימה כי כוחותיה עלולים להפגיז אספקת נשק מערבי לאוקראינה, וביום ראשון היא אכן עשתה זאת. "הזהרנו את ארצות הברית שהעברת נשק ממספר מדינות היא לא רק מהלך מסוכן, זה מהלך שהופך את השיירות הללו למטרות לגיטימיות", אמר בסוף השבוע סגן שר החוץ הרוסי סרגיי ריאבקוב לטלוויזיה הממלכתית. ריאבקוב אמר כי וושינגטון לא התייחסה ברצינות לאזהרותיה של מוסקבה והוסיף כי רוסיה וארה"ב אינן מקיימות שום "תהליכי משא ומתן" על אוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד