ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
ישראל פגעה במאות מל"טים

הדיווח וההכחשה: איראן תקפה מתקן ישראלי?

עיתונאית ה'ניו יורק טיימס' טענה אתמול כי אחד הבניינים באירביל, צפון עיראק, שנפגע בסוף השבוע שעבר מטיל שנורה על ידי חיל משמרות המהפכה של איראן, היה מתקן אימונים ישראלי, אך לאחר מכן היא דיווחה כי בכיר בממשל ביידן הכחיש את הדברים

הדיווח וההכחשה: איראן תקפה מתקן ישראלי?
ההרס מהתקיפה האיראנית צילום: מתוך הסרטון

עיתונאית ה'ניו יורק טיימס' דיווחה אמש כי הקונסוליה האמריקאית באירביל צפון עיראק לא הייתה היעד למתקפה בסוף השבוע מצד איראן, אבל למשמרות המהפכה לא אכפת שהיא הייתה בקרבת מקום. והתקיפה האיראנית כוונה בכלל נגד מתקן אימונים ישראלי שנמצא במקום. ‏אך מהר מאד גורם אמריקני הכחיש לכתב ה'ניו יורק טיימס' שהמתקן שאיראן תקפה בארביל הוא מתקן ישראלי.

התקיפה התרחשה ארבעה ימים לאחר שאיראן נשבעה לנקום בישראל על תקיפה אווירית בסוריה שבה נהרגו ארבעה בני אדם, בהם לפחות שניים מחברי משמרות המהפכה.

עמוס הראל דיווח הבוקר ב'הארץ', כי מאות מל"טים איראניים הושמדו בתקיפה המיוחסת לישראל. על פי הדיווח שישה מל"טים ישראליים השתתפו בתקיפה שאירעה בחודש שעבר במערב איראן. נזק כבד נגרם למערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של השלטון בטהראן. כך שירי איראני לעבר מתקן אימונים ישראלי אם אכן יש כזה באירביל, נשמע הגיוני מאחר ואיראן חיפשה לנקום על השמדת המל"טים.

על פי הדיווח ב'הארץ', בתקיפה האווירית שאירעה באיראן באמצע החודש שעבר נגרם נזק כבד למערך המל"טים שמפעילים האיראנים. ועל פי כמה הערכות, נהרסו בהפצצה מאות מל"טים בגדלים שונים.

ראש ממשלת עיראק מוסטפא אל-קדימי גינה את מתקפת הטילים בטוויטר, וכינה אותה "מתקפה על ביטחון עמנו". מוסטפא ברזאני, ראש ממשלת חבל כורדיסטן, כתב בפייסבוק כי ארביל "לא נבהלת מהפחדנים שביצעו את מתקפת הטרור".

הרשויות הכורדיות, התעקשו ביום ראשון שלמדינת ישראל אין אתרים באירביל, בירת האזור האוטונומי שלהן בצפון עיראק או בסמוך לה. פקיד במחלקת המדינה האמריקאית אמר לרשת CBS כי לא היו נפגעים אמריקאים, וכי רוב הטילים שנפלו כוונו למתחם מגורים פרטי של אזרח עיראקי כורדי.

בגדד זימנה את שגריר איראן, עיראג' מסג'ידי, למחות על התקיפות, משרד החוץ של עיראק גינה את התקיפה כ"הפרה בוטה של ​​הריבונות" (העיראקית). כזכור, במוצאי שבת נשמעו פיצוצים עזים בעיר ארביל, בירת החבל הכורדי בצפון עיראק. כלי תקשורת המזוהה עם המיליציות הפרו איראניות בעיראק דיווח כי מדובר במטח רקטות לעבר בסיס אמריקאי.

הירי הרקטי הכבד על ארביל התרחש ברקע האיומים של איראן להגיב על הרג שני הקצינים של משמרות המהפכה של איראן בתקיפה שיוחסה לישראל בדמשק לפני פחות משבוע. בחודשים האחרונים כבר התרחשה מתקפה של בסיס א-תנף האמריקאי בגבול בין סוריה לעיראק בתגובה על תקיפה שיוחסה לישראל, שלפי הדיווחים, היו בה הרוגים למיליציות הפרו איראניות. בכלי תקשורת פרו איראניים טענו כי יעדי התקיפה הם שני מרכזים של המוסד הישראלי בארביל.

ישראל איראן תקיפה ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד