י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
המשבר באוקראינה

דו"ח קשה של האו"ם: בכל דקה ילד נוסף הופך לפליט

כ-1.4 מיליון ילדים ברחו כעת מאוקראינה מאז החלה הפלישה הרוסית ב-24 בפברואר, על פי דו"ח האו"ם, כל דקה ילד הופך לפליט במדינה שכבר הגיעה לשלושה מיליון פליטים

דו"ח קשה של האו"ם: בכל דקה ילד נוסף הופך לפליט
נחמן שי במחנה הפליטים צילום: באדיבות המצלם

יותר משלושה מיליון בני אדם נמלטו מאוקראינה מאז פלשה רוסיה ב-24 בפברואר, כך לפי האו"ם. "הגענו כעת ל-3 מיליון אנשים שנמלטו מחוץ לאוקראינה", אמר פול דילון, דובר הארגון הבינלאומי של האו"ם, לכתבים בז'נבה. כ-1.4 מיליון ילדים נמלטו מאוקראינה מאז החלה הפלישה הרוסית ב-24 בפברואר, כלומר ילד אחד בכל דקה הופך לפליט, נמסר מהאו"ם.

"בממוצע, בכל יום במהלך 20 הימים האחרונים באוקראינה, יותר מ-70,000 ילדים הפכו לפליטים, בעצם ילד אחד הופך לפליט בכל דקה מאז החלה המלחמה", אמר ג'יימס אלדר, דובר סוכנות הילדים של האו"ם יוניסף, לכתבים בז'נבה.

על רקע הנתונים הללו, ראש עיריית קייב הכריז על עוצר של 36 שעות. עוצר יוטל על בירת אוקראינה קייב מהשעה 20:00 בערב ביום שלישי עד 7 בבוקר ביום חמישי, כך הודיע ​​ראש העיר ויטלי קליצ'קו. "אסור לנוע בעיר ללא אישור מיוחד, מלבד ללכת למקלטים", אמר קליצ'קו.

"הבירה היא לבה של אוקראינה, והיא תוגן. קייב, שהיא כיום הסמל והבסיס של החופש והביטחון של אירופה, לא תישאר לבד ונגן עליה".

מלחמת אוקראינה רוסיה פליטים מאוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד