כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
המפקד הבכיר נפגש עם המיליציות

מתיחות אחרי ההפצצה; בעיראק דורשים הוכחות

יומיים לאחר שאיראן תקפה בארביל בטענה שמדובר בבסיס ישראלי, ראש ממשלת עיראק דורש מהם שיציגו הוכחות: "הטענות של איראן צריכות להיות מבוססות על עובדות ולא על חשדות". הוא הודיע על הקמת ועדה כדי לדון בעובדות | מפקד כוח קודס האיראני הגיע לבגדאד ונפגש עם בכירי המיליציות והסיעות הפוליטיות המקורבות לאיראן 

מתיחות אחרי ההפצצה; בעיראק דורשים הוכחות
מוחמד חיג'אזי צילום: משמרות המהפכה

מתיחות בין איראן לעיראק נרשמת בימים האחרונים לאור התקיפה האיראנית בארביל, עיר בעיראק. מפקד כוח קודס האיראני הגיע לבקר ולתת פרטים לבני הברית של איראן.

ראש ממשלת עיראק, מוסטפא אל-כאזימי, מפציר באיראן להציג הוכחות לטענותיה לגבי הימצאותו של הבסיס הישראלי בבירת החבל הכורדי ארביל, אותו יעד שאיראן טוענת שתקפה בלילה שבין שבת לראשון: "הטענות של איראן צריכות להיות מבוססות על עובדות ולא על חשדות".

לדבריו, הממשלה הקימה וועדה בראשות היועץ לביטחון לאומי יחד עם משלחת צבאית וטכנית מהחבל הכורדי כדי לדון בעובדות. הוא אמר את הדברים אחרי שאתמול הגיע לביקור בחבל הכורדי ונפגש עם ראש הממשלה, מסרור ברזאני. יש לציין, כי גורמים רשמיים בחבל הכורדים מכחישים בתוקף את הטענות האיראניות.

במקביל העיתון אל-ערבי אל-ג'דיד מדווח הבוקר כי מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, איסמאעיל קאא'ני, הגיע אתמול לבגדאד יומיים אחרי התקיפה האיראנית בארביל. לפי הדיווח, קאא'ני הגיע לבגדאד יחד עם בכיר נוסף במשמרות המהפכה ועם שגרירה לשעבר של איראן בבגדאד, חסן דנאא'י.

לפי הדיווח, הוא נפגש עם בכירי המיליציות והסיעות הפוליטיות המקורבות לאיראן כדי לתת פרטים על התקיפה האיראנית בארביל ולתת הסברים על מה עמד מאחוריה (הימצאותו של אותו בסיס ישראלי). מקורות פוליטיים יודעי דבר שצוטטו בעיתון העריכו כי היום הוא עשוי להיפגש עם בכירי הממשל בבגדאד.

 

איראן עיראק תקיפה בעיראק כוח קודס האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד