י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מטרה פוליטית

לפיד בציון 'החתם סופר': "האמין שתורה ועבודה הולכים ביחד"

בהגיעו לציון 'החתם סופר' בחר שר החוץ יאיר לפיד להעביר מסר לציבור החרדי בו קרא להם להשתלב בעבודה לצד לימוד התורה: "החתם סופר האמין שתורה, לימוד, עבודה הם דברים שהולכים ביחד"

לפיד בציון 'החתם סופר': "האמין שתורה ועבודה הולכים ביחד"
לפיד בציון החתם סופר צילום: לע"מ

במסגרת ביקורו אתמול (שני) בברטיסלבה, הגיע שר החוץ וראש הממשלה החליפי לביקור בקבר 'החתם סופר' וניצל את האירוע למטרות פוליטיות כשבחר להשתמש בדמותו של 'החתם סופר' כדי להתנגח בחרדים.

לפיד הגיע לציון מלווה בשר החוץ הסלובקי איוואן קורצ'וק שהעניק במקום לשר לפיד, מטבע זיכרון בו מוטבע דיוקן של החתם סופר שהונפק לרגל שנת ה- 250 להולדת החת"ם סופר.

לפיד מקבל מטבע מהשר הסלובקי. צילום: לע"מ

על ציונו של החתם סופר בחר השר לפיד לעקוץ עת הציבור החרדי: "החתם סופר היה אדם שלמד מתמטיקה, היסטוריה ואסטרונומיה ועודד את תלמידיו ללמוד גם הם מדעים ולא רק תורה, כי הוא האמין שתורה, לימוד, עבודה הם דברים שהולכים ביחד", אמר.

לפיד הוסיף ואמר כי החתם סופר "האמין שהמטרה היא אחת - המטרה היא ארץ ישראל. לבוא לארץ ישראל, לתרום לשגשוגה. הוא אמר פעם וזה אימרה יפהפייה: "אדמתה של ארץ ישראל קדושה יותר מהשמיים של חוץ לארץ".

בשביל לעבוד על אדמת ארץ ישראל צריך ללמוד ולדעת ולהכיר את העולם. הוא אדם שהכיר את העולם ותרם מחוכמתו. זה מרגש לעמוד פה מול הקבר הזה שהיהודים הצילו מהנאצים באמת בכוחותיהם האחרונים", כך לפיד.

יאיר לפיד חתם סופר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד