י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"קטנים פי כמה ‏מהיריב"

צבא אוקראינה מפרסם: זה מספר החיילים הרוסים שנהרגו עד כה

אוקראינה טוענת כי יותר מ-13,500 חיילים רוסים נהרגו מאז החלה הפלישה ב-24 בפברואר, כך לפי דובר צבא אוקראינה. גם בצד האוקראיני נרשמו אבדות רבות. הנשיא זלנסקי הודה ב-12 במרץ במותם של 1,400 חיילים אוקראינים 

צבא אוקראינה מפרסם: זה מספר החיילים הרוסים שנהרגו עד כה
מלחמת רוסיה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

אוקראינה טוענת כי יותר מ-13,500 חיילים רוסים נהרגו מאז החלה הפלישה ב-24 בפברואר. דובר הצבא מסר ציין בנוסף כי 404 טנקים רוסיים; 1,279 משוריינים; 81 מטוסים; ו-95 מסוקים הושמדו על ידי הכוחות האוקראינים. בפוסט בפייסבוק נאמר, כי הנתונים מתעדכנים כל העת, בנוסף להדגשה שיש קושי באימות הנתונים באופן מלא בגלל עוצמת הלחימה.

מנגד, דובר משרד ההגנה הרוסי דיווח על מספר ההרוגים רק פעם אחת, ב-2 במרץ, אז טען כי רק 498 חיילים נהרגו באוקראינה. לדבריו, 2,870 חיילים אוקראינים נהרגו בקרבות. הנשיא זלנסקי הודה בתדרוך לעיתונאים ב-12 במרץ כי 1,400 חיילים אוקראינים נהרגו. אך אין כאמור דרך לאמת את הטענות של שני הצדדים.

בפוסט בפוסט בחשבון הפייסבוק של צבא אוקראינה נאמר: ‏"20 יום של מלחמה פתוחה. 20 יום של עמידות ‏וגבורה. 20 ימי מאבק. ‏הכוחות המזוינים של אוקראינה מבצעים את ‏המשימות שהוקצו להם. עצרנו את התוקפן, ובכיוונים מסוימים אנו עוברים להתקפת נגד".

הם מוסיפים כי "לצערנו אנו נושאים את האובדן. אנחנו קטנים פי כמה ‏מהיריב. אבל החיים והבריאות של כל אחד מהחיילים ‏שלנו לא יסולאו בפז. ‏תנחומיי למשפחות הנספים. ‏אני מבטיח, ננקום עבור כל אח ואחות, עבור ‏אוקראינים שלווים, עבור ילדינו".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד