י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
"נרחיב את הפעילות"

טיל רוסי פגע בבניין ישיבת חב"ד בעיר חרקוב

טיל פגע בבניין שמשמש כתלמוד תורה וממנו יצאו במהלך השנים בחורים שהקימו משפחות לתפארת. שליח חב"ד הרב משה מוסקוביץ: "בהזדמנות הראשונה נשפץ את המוסדות ונרחיב את הפעילות"

טיל רוסי פגע בבניין ישיבת חב"ד בעיר חרקוב
טיל בבניין ישיבת חב"ד בחרקוב צילום: מנחם כהן

פוטין ממשיך לטווח את ערי אוקראינה ובשעה האחרונה (שלישי) התברר כי טיל פגע בישיבת חב"ד בעיר חרקוב. עד כה לא דווח על נפגעים במקום.

שליח חב"ד הרב משה מוסקוביץ אמר בתגובה לפגיעת הטיל, כי "בהזדמנות הראשונה נשפץ את המוסדות ונרחיב את הפעילות. אנחנו ממשיכים לחלץ את יהודי הקהילה ובו זמנית לתת מקלט, אוכל ותרופות לנשארים".

הבניין משמש בתור הישיבה קטנה, התלמוד תורה, ובית כנסת לימות החול, בנין שבו התפללו חסידים בזמני הקומוניזם, והיה בית מדרשו של הרב ואב"ד של חרקוב הרב אהרן תומרקין. בשנים האחרונות, יצאו מהבניין הזה בחורים יראי שמים, שהקימו משפחות שומרי תורה ומצוות. המשמשים היום כשלוחים של חב"ד.

כזכור במבצע החילוץ שנערך על ידי שלוחי חב"ד בכל רחבי אוקראינה, כולל חפ"קים מיוחדים שהוקמו לצורך כך, הן בעיר דנייפרו שבאוקראינה, הן בכפר חב"ד והן בניו-יורק, סייעו רבים במילוט יהודים ממאות ערים ועיירות מכל רחבי מדינת הענק. פעילות החילוץ שהחלה על אש נמוכה עם פריצת המלחמה הפכה לגדולה אחרי שהרוסים החלו לנוע לכיוונם של ערים מרכזיות, ובשל מספר ההרוגים ההולכים וגובר שעורר דאגה רבה בקרב האזרחים.

אוטובוסים שיצאו מבתי הכנסת המרכזיים בערים הגדולות עברו דרך נקודות איסוף מרכזיות ברחבי הערים הגדולות וכן בנקודות איסוף בערים ובעיירות יותר קטנות שעל הדרך וחצו עם הפליטים את הגבולות השונים. חלק גדול מהם הגיע לישראל.

מלחמת אוקראינה רוסיה חרקוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד