כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חוגגים מחוץ לקרבות

כך יחגגו האוקראינים את חג הפורים הראשון שלהם בישראל

אירועים חגיגיים, סעודות כיד המלך ושמחה עד דלא ידע: שלוחי חב"ד בישראל מסתערים על אלפי הנמלטים האוקראינים שעלו לארץ, וזה מה שהם מתכננים להם בחג הפורים

כך יחגגו האוקראינים את חג הפורים הראשון שלהם בישראל
חבדניקים קוראים מגילה צילום: דוד כהן, פלאש 90

אלפי יהודים מאוקראינה ממשיכים לעלות לארץ, אחרי מסע מתיש ממקום מגוריהם במדינה הבוערת לעבר הגבולות. חג הפורים, הבא עלינו לטובה, יהיה החג הראשון שלהם שהם חוגגים אחרי ההימלטות מאוקראינה שחלקים רבים ממנה הפכו לאיי חרבות.

בליל פורים וכך גם ביום הפורים עצמו, ייערכו עשרות אירועים חגיגיים לאלפי האוקראינים היהודים. זה יקרה בכעשרים 'בתי חב"ד בעלייה' - המופעלים על ידי שלוחי חב"ד ייעודיים הפועלים עם קהל דוברי הרוסית בישראל. השלוחים, דוברי השפה וחלקם אף נולדו בעצמם ברוסיה ובאוקראינה, פועלים במסגרת 'צעירי חב"ד בעלייה'.

עד כה נרשמו כבר מאות משפחות לאירועים החגיגיים, ללא עלות. האירועים ביום הפורים יוסבו לסעודות חג, עם מטעמים כיד המלך.

האירועים והסעודות הם חלק מהפעילות המצפה לעולים החדשים. כבר מערב פורים, יעברו שלוחי חב"ד בקרב אלפים מהם ויעניקו להם משלוח מנות אישי מתנת צעירי חב"ד. לצד המשלוח, יצורף גם עלון הסבר בשפה הרוסית, ובו פירוט מלא על החג השמח ביותר בשנה.

הפעילות של שלוחי חב"ד עם דוברי הרוסית והאוקראינית, תערך במקביל לפעילות של למעלה מאלף שלוחי חב"ד בישראל עם מגוון קהלים. על פי הנתונים שחושף הערב צעירי חב"ד - זרוע העל של פעילות השלוחים, צפויים השלוחים לחלק כרבע מיליון (!) משלוחי מנות במהלך הפורים.

כל קהל וקהל יזכה לתשומת לב ייחודית: כך, המאושפזים בבתי הרפואה יקבלו מארז אישי משלהם, באמצעות השלוחים הפועלים עמם. או אנשי כוחות הביטחון, נפגעי הטרור ופעולות האיבה, קשישים, בני נוער, מקורבים וידידים, דוברי הצרפתית, ועוד. פעילות ייעודית נוספת תהיה עם רבבות תלמידי מוסדות החינוך של חב"ד ממגוון הקהלים באוכלוסיה הישראלית.

ידיהם של שלוחי חב"ד יהיו עמוסות בחג, אבל הפעם יש להם גם 'כוח עזר'. תכירו את 'השגרירים', אלה הם חברי קהילות בתי חב"ד, שגוייסו לחלוקה המאסיבית של משלוחי המנות. חלקם גם יקראו במגילה ויסייעו בהפצת שמחת החג.

בחלק מקהילות בתי חב"ד ברחבי הארץ ייערכו גם סעודות פורים במתכונת אחידה, תחת הכותרת 'פורים סין'. המתכונת המרהיבה הזו יובאה מחו"ל, והיא צפויה למשוך אליה רבבות ישראלים. "במצוות הרבי מליובאוויטש", אומר יו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב, "השלוחים המסורים חושבים על כל אחד ואחת מעמנו הנפלא, שיקבל את שמחת הפורים בשפתו הוא ובדרכו הוא, כשהיעד הוא שלא יישאר יהודי אחד בפורים ללא שקיבל את שמחת החג".

מלחמת אוקראינה רוסיה חג הפורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד