כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
צפי למהומות

בן גביר מודיע כי יעלה בקרוב להר הבית

ברקע בקשת השר לביטחון פנים שנדחתה על הסף על ידי היועצת המשפטית לממשלה, חבר הכנסת בן גביר מצהיר שיעלה להר הבית בקרוב 

בן גביר מודיע כי יעלה בקרוב להר הבית
איתמר בן גביר מניף דגל בשער שכם צילום: באדיבות המצלם

בעקבות דיווח כי היועמ"ש לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, הבהירה לשר לביטחון פנים עמר בר לב כי הוא לא יכול להגביל את עליית חברי הכנסת להר הבית בימי הרמאדן, מודיע ח"כ איתמר בן גביר כי יעלה להר בימים הקרובים.

השר לביטחון הפנים עמר בר לב ביקש לאסור על חברי הכנסת לעלות להר הבית והנחה כי כל ח"כ שמבקש לבקר בהר במהלך הרמדאן, ודרש כי כל ח"כ יצטרך לקבל את אישור מפקד המחוז ואת אישור המפכ"ל.

היועמ"שית בהרב מיארה הבהירה במכתב כי "הקריטריונים שציינת חורגים מהקריטריונים הקבועים בסעיף החוק" והבהירה כי לפי השב"כ אין לכך הצדקה ביטחונית.

ח"כ איתמר בן גביר תקף בתגובה ואמר: "השר בר לב הוא שר פחדן שנכנע לטרור, אבל יותר מכך הוא פועל בלי סמכות כאחרון הדיקטטורים וצריך ללכת הביתה".

ח"כ בן גביר הוסיף והודיע "אעלה להר הבית כפי שאני נוהג ומקווה ששומרי הסף ימשיכו להבהיר לבר לב שישראל היא לא דיקטטורה ושר לביטחון פנים, גם אם אינו אוהב עלייה של חברי כנסת להר הבית, הוא לא יכול למנוע אותה".

יצוין כי השר בר לב הגיב ליועמ"שית ואמר: "אין ספק שחופש התנועה של חבר כנסת הוא מוחלט בכל ימות השנה ובכל רחבי המדינה כולל בהר הבית. נשאלת השאלה במצב בו מתפתחת סכנה בלתי צפויה מראש לשלומו ולחייו של חבר כנסת האם חובתה של המשטרה לפעול למניעת הסכנה לחייו של חבר הכנסת".

איתמר בן גביר עמר בר לב עלייה להר הבית גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד