כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"כי לילד רעב אי אפשר לסרב"

הרבי זעק בציון בהונגריה על צרות עם ישראל ויהודי אוקראינה

בצל המלחמה באוקראינה התקיים מסע הקודש של קהילת קאליב בראשות הרבי לעיירת קאליב בהונגריה שם זעק הרבי וביקש לעורר רחמים על היהודים בעולם. צפו בתיעוד 

הרבי זעק בציון בהונגריה על צרות עם ישראל ויהודי אוקראינה
הרבי מקאליב במסע הקודש להונגריה צילום: באדיבות המצלם

הדי המטוסים ורעש המלחמה, נשמעו היטב גם בצד ההונגרי של הגבול בכל המרחב הסמוך לגבול עם אוקראינה. בתקופה שלפני השואה, התגוררו באזור עשרות אלפי יהודים. אחת העיירות הידועות באזור, היא העיירה קאליב, שבה טמון מייסד חסידות קאליב האדמו"ר רבי יצחק אייזק מקאליב זיע"א.

אל העיירה הגיע השבוע מסע הקודש של קהילת קאליב בראשות הרבי לציין את יום ההילולא של מייסד החסידות שנודע בכינוי 'הרועה הנאמן' והוא גם  יום פטירת משה רבינו ע"ה ז' באדר.

במעמד התפילה הזכירו המשתתפים, את צרתם של ישראל שחלקם נתונים בה ממש מעבר לגבול באוקראינה. לאחר מכן שוררו החסידים ביחד עם הרבי את הניגונים המיוחסים לבעל ההילולא.

בשבת קודש שבתו החסידים סמוך ונראה לציונו של רבי ישעיה בן רבי משה מקרעסטיר. במוצאי שבת במעמד רב רושם עורר הרבי בבכיות על גלותם של יהודי אוקראינה ועל הגזירות הנוראות בארץ הקודש.

"רבש"ע" זעק הרבי, "יהודים בכל העולם נאנקים בגלות, הם חיים בצער ובדחקות. הם זקוקים לבריאות ונחת מהילדים, וכמובן גם לפרנסה ושפע. למה הם צריכים שפע? כדי לחנך את ילדיהם בדרך התורה, כדי שיוכלו לעבוד אותך ביישוב הדעת, כדי שיתאפשר להם לעזור לאחרים. אנחנו פושטים את ידינו כילדים קטנים שמתחננים על נפשם, ואתה תחוס עלינו ותשמח אותנו גם אנו לא ראויים לכך. כי לילד רעב אי אפשר לסרב". 

הרבי מקאליב הונגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד