י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הטבחית אמרה עבדתי בחינם

ראש הישיבה סיפר: התחלקנו במשכורת מצומצמת

ערב ימי הפורים מסר הגרב"ד פוברסקי את שיחתו בישיבת פוניבז' וסיפר כמה סיפורים מרתקים על הצמצום שהיה אז בישיבה ועל השקיעות בלימוד לפני 70 שנה. כיצד הטבחית הבחינה כי כל הבחורים מדברים בלימוד גם בשעת ארוחת צהריים. צפו בוידאו 

ראש הישיבה סיפר: התחלקנו במשכורת מצומצמת
הגרב"ד פוברסקי בשיעור כללי צילום: שוקי לרר

המוני בני ישיבת פוניבז' ואברכי הכולל השתתפו הערב בשיחתו המסורתית של ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי בערב חג הפורים.

במהלך שיחתו עורר ראש הישיבה אודות חשיבות החיזוק בלימוד התורה בימי הפורים ימי קבלת התורה באהבה. בדבריו קרא לבני הישיבה לקבל על עצמם להתחזק בשמיעת השיעורים מפי ראשי הישיבה והרמי"ם.

בדבריו העלה הגרב"ד זיכרונות מימים קדמונים איך למרות כל הקשיים היו ראשי הישיבה מסורים לתפקידם, ואיך הייתה שקיעות בלימוד בישיבה.

וכה סיפר: "אני התחלתי ללמד בישיבה בשנת תשט"ו, למדו במסכת בבא בתרא, התחלנו שלושה למסור שיעור (הגרמ"ש ברמן זצל ויבלחט"א הגרי"ג אדלשטיין, הגרב"ד פוברסקי מ.ו.) אז הרב זצ"ל אמר אם אתם מוסרים שלושה אז המשכורת גם תתחלק לשלושה.. וכך היה, ומן השמים עזרו לי, לרבי גרשון ולרבי שלמה שלא היה חסר כלום, מן השמים דאגו".

בהמשך סיפר עוד הגרב"ד על השקיעות של הבחורים בלימוד "הטבחית הראשונה של פוניבז' הייתה חסידת גור והיא באה לאמא שלי ואמרה לה רעבצען' אני נורא מצטערת, אני את כל ליבי נותנת לעשות מטעמים לבחורי הישיבה – פטרלעס' כך זה נקרא - ממש מכל הלב, חשבתי שישמחו ויהנו, אבל בפועל בשעת האוכל כל הבחורים מדברים, מה מדברים? חוזרים על השיעור.. עד שגמרו לחזור על השיעור של אבא ורבי שמואל כבר הכל היה קר.. ואז היא אמרה עבדתי בחינם...".

בסיום שיחתו קרא שוב להתחזק בלימוד התורה והתפילה ובזה נזכה כולנו לשמחת פורים אמיתית.

הרב ברוך דב פוברסקי ישיבת פוניבז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד