י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
לפני ש"הגאות תתהפך"

לרוסיה נותרו 13 ימים לשבור את ההתנגדות האוקראינית

כוחות רוסים המתמודדים עם התנגדות עזה של כוחות אוקראינים, יוכלו להחזיק מעמד רק עוד 10 ימים עד שבועיים לפני שמצבם יתדרדר בגלל הידלדלות הציוד וכוח האדם, כך לפי דיווח חדש ב'דיילי מייל'

לרוסיה נותרו 13 ימים לשבור את ההתנגדות האוקראינית
צבא אוקראינה צילום: צבא אוקראינה

לרוסיה יש 13 ימים לשבור את ההתנגדות האוקראינית לפני ש"הגאות תתהפך": מצבם של החיילים הרוסיים רע מאד, על פי הדיווח ב'דיילי מייל' שציטט מקורות ממשרד ההגנה של בריטניה, חיילי אוקראינה מתמודדים בצורה נחושה מאד מול הצבא הרוסי שנמצא "בנסיגה", ועל פי התחזית, עוצמת ההתנגדות של אוקראינה תהיה גדולה יותר מהכוח התוקף של רוסיה, כך שהרוסים יהיו בבעיה תוך מספר ימים.

למרות תחזיות המערב לפני המלחמה כי הצבא הרוסי ידרוס במהירות את אוקראינה, מוסקבה הצליחה לכבוש רק עיר גדולה אחת מאז החלה הפלישה ב-24 בפברואר. גורם הגנה אמריקאי אמר ביום שני כי האוקראינים "פגעו ביעילות ביכולות הלוגיסטיקה והתחזוקה הרוסית".

"כפי שאמרנו כל הזמן, הם היו די יצירתיים כאן, הם לא הולכים רק עם לחימה של טנקים וכלי רכב משוריינים ומפילים מטוסים. למרות שהם עושים את כל זה, הם גם מנסים בכוונה לעכב ולמנוע את יכולתם של הרוסים לתחזק את עצמם מבחינה לוגיסטית". כך צוטט בכיר אמריקאי ב'ניו יורק פוסט'.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי גם הוא ציין את הקושי שיש למוסקבה, ושיבח את "המגנים האמיצים שלנו" על כך שהם "ממשיכים להסב אבדות הרסניות לחיילים הרוסים".

"בקרוב מספר המסוקים שהופלו לרוסיה יגיע למאות יחידות. הם כבר איבדו 80 מטוסי קרב. מאות טנקים ועוד אלפי רכבי ציוד בתוך 19 ימים, הצבא הרוסי הפסיד באוקראינה יותר מאשר בשתי מלחמות עקובות מדם ושנים ארוכות בצ'צ'ניה. בשביל מה?" אמר זלנסקי בנאום לעם האוקראיני ביום שלישי.

הנשיא האוקראיני, שהוכר כגיבור על שגייס את עמו לקום ולהילחם, קרא לכוחות הרוסים להיכנע, והצביע על כך שהם בורחים משדות הקרב ומפקירים את הציוד. "אם תיכנעו לכוחותינו, נתייחס אליכם כמו שאנשים אמורים להתייחס לאנשים, כאנשים, בצורה הגונה".

יועץ צבאי בכיר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודה ביום שני שהמלחמה נגד אוקראינה לא מתקדמת כצפוי. "אני רוצה לומר שכן, לא הכל הולך מהר כמו שהיינו רוצים", אמר ויקטור זולוטוב, ראש המשמר הלאומי של רוסיה וחבר במועצת הביטחון של פוטין. "אבל אנחנו הולכים לקראת המטרה שלנו צעד אחר צעד והניצחון יהיה עבורנו", הוסיף. ‎

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב דחה את טענותיו של זולוטוב, ואמר שלרוסיה יש מספיק כוח אש להשתלט על אוקראינה. ‏"כל התוכניות של ההנהגה הרוסית יושגו בזמן ובמלאות", אמר.

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד