י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
משמעות היסטורית

מרכז חינוך באושוויץ פתח את שעריו בפני פליטי אוקראינה

בניין המשמש בדרך כלל ללימוד צעירים על השואה ונמצא במרחק הליכה קצר מאתר מחנה ההשמדה אושוויץ, פתח את שעריו כדי לסייע לפליטים הנמלטים ממלחמה בהווה

מרכז חינוך באושוויץ פתח את שעריו בפני פליטי אוקראינה
שער הכניסה לאושוויץ צילום: pixabay

מרכז חינוך לנוער ליד אושוויץ המוקדש לשימור זיכרונות ממלחמת העולם השנייה והשואה פתח את שעריו כדי לסייע לפליטים הנמלטים מהמלחמה באוקראינה. אוטובוס שהוביל כ-50 פליטים, רובם נשים וילדים, הגיע בסוף השבוע למרכז המפגש הבינלאומי לנוער באושווייצ'ים, פולין.

הבניין, במרחק של כ-20 דקות הליכה מהכניסה הידועה לשמצה של מחנה המוות אושוויץ-בירקנאו, מארח בדרך כלל אירועים חינוכיים על השואה. מנהלת המקום, לשק שוסטר, אמרה שהיא תעשה הכל כדי לוודא שלמי שנמלט מהמלחמה באוקראינה יהיה מקום בטוח לשהות בו. כך דווח העיתון היהודי הבריטי Jewish News.

מספר הפליטים שנעקרו מאז החלה פלישת רוסיה לאוקראינה בחודש שעבר עלה על שלושה מיליון, לפי הנתונים העדכניים של האו"ם. לפחות 1.8 מיליון מהם חצו את הגבול לפולין, שם אזרחים וארגונים לא ממשלתיים וקהילות מקומיות גייסו מתנדבים לדאוג לפליטים.

פאבל, בן 27, ברח מקייב עם משפחתו זמן קצר לאחר תחילת הפלישה. "להפוך פתאום לפליט ולחסות במקום בעל משמעות היסטורית כמו אושוויץ זה סוריאליסטי", אמר. יותר מ-1.1 מיליון גברים, נשים וילדים, רובם יהודים, נרצחו באושוויץ, שנבנתה על ידי הגרמנים הנאצים בפולין הכבושה.

רק לפני כמה שבועות, אמר פאבל, הוא ניגן בגיטרה ואכל סושי בדירה שלו. "אני לא יודע מה לעשות, אני לא יודע איפה לגור. השארתי את חיי שם. אני לא יודע מה יהיה" הוא אמר.

אושוויץ פליטים מאוקראינה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד