כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

שפץ נא: נסגר בית המטבחיים של 'ברקאי'

בשל ליקויי תברואה חמורים שנתגלו בבית המטבחיים הממוקם בכניסה לבני ברק, נסגר המקום לשיפוצים • השחיטה מתקיימת באופן זמני בבית מטבחיים של המתחרה 'סגול'

משחטה. צילום אילובטרציה: משה ויסברג
משחטה. צילום אילובטרציה: משה ויסברג



בית המטבחיים המפורסם השוכן בפאתי בני-ברק, ברחוב הרב כהנמן מול 'קוקה קולה', ובו פועל מפעל הבשר של 'ברקאי', בהשגחת רבה של בני-ברק הגרמי"ל לנדא, סגר את שעריו לצורך שיפוצים מאסיביים והפיכתו למשחטה מודרנית, על פי הפרמטרים המקובלים כיום בשוק הישראלי.

בית המטבחיים פועל כבר עשרות שנים, במהלכן החליף שוב ושוב בעלים, עד שנרכש בידי בעלי המפעל 'ברקאי'. בחנוכה האחרון ביקרו בו נציגים של משרד הבריאות, שהבחינו בליקויי תברואה, המחייבים טיפול מיידי. מכיוון שהנהלת המפעל החלה כבר בהערכות לקראת חג הפסח, ומציאת מקום חלופה מידי איננה דבר של מה בכך, ניאות משרד הבריאות להעניק ל'ברקאי' ארכה עד לאחר החג.

כעת, משתמה הארכה, נסגר המפעל והחלו להתבצע בו השיפוצים הנרחבים, שיציבו אותו בשורה הראשונה של בתי המטבחיים המתקדמים בישראל.

בית המטבחיים החלופי שבו מתבצעת השחיטה, הינו משחטה בלתי פעילה באיזור התעשייה בירושלים, ששימשה בעבר את אחד מיצרני הבשר הגדולים בארץ. עשרות אנשי הצוות של ברקאי, מגיעים למשחטה הישנה ברחוב הרב כהנמן בכל יום לקראת השעה 4 לפנות בוקר, טובלים במקווה שפועל במקום ויוצאים לירושלים.

לדברי גורמים במערכת הכשרות של הרב לנדא, המקור לצורך בטבילת שחרית בכל יום, מקורה באחד הראשונים, שקבע כי שוחט שאיננו טובל במקווה בכל יום, 'הרגשתו' (בנוגע לחלף השחיטה) מתערערת במקצת.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי כדי לספק את כל הביקוש, חתמה הנהלת 'ברקאי' הסכם עם המתחרה החדשה שלה, חברת 'סגול', לפיו האחרונה תעמיד לרשותה של 'ברקאי' יום או יומיים בשבוע, את בית המטבחיים שמשרת אותה.

עוד מוסיפים גורמי הכשרות, כי בקרב הצרכנים מקננת התקווה, כי עם שדרוג המשחטה, תשתפר גם רמת הניקיון והאסתטיקה במוצרי הבשר של 'ברקאי', ובתמורה למחיר שהם משלמים, יקבלו תמורה הולמת בכשרות ובאיכות.

בתוך כך, יצא צוות של מחלקת השחיטה של הגרמי"ל לנדא לאורגוואי שבדרום אמריקה כדי לשחוט בקר. זאת לאחר כשנה שבמהלכה לא התקיימה שחיטה כזו, בשל חילוקי דעות בין בעלי המשחטה המקומיים לבין יבואני הבשר. הבשר שנמכר בשווקים ובמרכולים עד כה, היה רק משחיטה מקומית בארץ ישראל, ואי לכך, מחירו היה יקר למדי.

"אנו תקווה כי הפעם המהלך יצליח ונוכל לספק מוצרי בקר במחירים מוזלים כבעבר", אומרים במערכת הכשרות.
ברקאי בשר כשרות שחיטה סגול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד