כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מאמר מערכת חריף

'יתד' על ביקור לפיד בציון החתם סופר: "ניצול ציני וסילוף להתנגח בחרדים"

במסגרת ביקורו אתמול בברטיסלבה, הגיע שר החוץ וראש הממשלה החליפי לביקור בקבר 'החתם סופר' שם הוא בחר לנצל את האירוע למטרות פוליטיות ולהשתמש בדמותו של 'החתם סופר' כדי להתנגח בחרדים | הבוקר, משיב הביטאון הליטאי לשר במאמר מערכת חריף ונזעם: "שפל מוסרי ושימוש ציני"

'יתד' על ביקור לפיד בציון החתם סופר: "ניצול ציני וסילוף להתנגח בחרדים"
לפיד בציון החתם סופר צילום: לע"מ

הביקור של שר החוץ יאיר לפיד בציון החתם סופר בברטיסלבה מעורר סערה במגזר החרדי. כפי שדווח אתמול ב'בחדרי חרדים' לפיד ניצל את המקום הקדוש לעודד חרדים לצאת לעבוד תוך שהוא משתמש בדמותו של 'החתם סופר' להעברת מסריו הנלוזים.

במאמר מערכת בביטאון 'יתד נאמן' תקפו הבוקר (רביעי) את השר לפיד, שם נטען כי הוא סילף את דברי החת"ס זיע"א וכי הוא ניצל את המקום לשימוש ציני במטרה להתנגח בציבור החרדי.

ב'יתד' נכתב נגד השר לפיד: "בהופעה מלאת שחץ בלי סממן יהודי, פער את פיו בניצול ציני של המקום המקודש לתפילות ותחנונים, תוך כדי סילוף דמות הענק ומורשתו של מרן החתם סופר זצוק"ל לדורות עולם".

"שר החוץ הישראלי בחר להשתלח בציבור החרדי ובאורח חיו. ציבור הצועד למורשתו של מרן החתן סופר, במלחמה במרשיעי הברית, ובהרחקת כל התערבות חולין בקודש", נכתב עוד.

במאמר התייחסו לאמירה של לפיד על ציון 'החתם סופר' שם אמר, "החתם סופר היה אדם שלמד מתמטיקה, היסטוריה ואסטרונומיה ועודד את תלמידיו ללמוד גם הם מדעים ולא רק תורה, כי הוא האמין שתורה, לימוד, עבודה הם דברים שהולכים ביחד".

לפיד הוסיף ואמר בביקור המתוקשר כי החתם סופר "האמין שהמטרה היא אחת - המטרה היא ארץ ישראל. לבוא לארץ ישראל, לתרום לשגשוגה".

ב'יתד' טוענים כי דבריו של לפיד מסולפים, "הדברים המסולפים כמו גם ניצול המעמד במקום קדוש זה להשתלח בציניות מכוערת בציבור החרדי, הדבק במורשת הדורות של כל חכמי ישראל, בהם הזדקר פועלו של החתם סופר, שלא החסיר יום אחד מימי חייו בהיותם כולם קודש להעמדת תלמידים שדבקו אך ורק בתורה בטהרתה, וקידש מלחמה שערה במסלפי התורה הקדושה ובמערבי החולין בתוכה", נכתב .

דברי לפיד, נכתב במאמר הבוקר, "הביאו לשאט נפש בכלל הציבור שומרי התורה והמצוות בארץ ובעולם. מהשפל המוסרי והערכי העמוק אליו מתדרדרים ראשי מדינת ישראל בהליכותיהם".

יתד נאמן יאיר לפיד חתם סופר חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד