כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"תוקפנות רוסית"

בוריס ג'ונסון בביקור במפרץ: קידום מהלכים נגד רוסיה

ראש ממשלת בריטניה מבקר במפרץ על רקע משבר עולמי במחירי הגז, הן בשל הפלישה הרוסית לאוקראינה והן בעקבות הסנקציות המשתקות שהוטלו על הקרמלין. בבריטניה נשמעה ביקורת על ביקורו בסעודיה "מפרת זכויות אדם". אך הבריטים אומרים כי: "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו פשוט לשלול מדינות כי אנחנו לא אוהבים מדיניות מסוימת"

בוריס ג'ונסון בביקור במפרץ: קידום מהלכים נגד רוסיה
בוריס ג'ונסון בביקור במפרץ צילום: מתוך טוויטר

לנוכח התוקפנות הרוסית נגד אוקראינה, אמרה שרת החוץ הבריטית בבואה להגן על נסיעת ראש הממשלה ג'ונסון לסעודיה: "בריטניה תצטרך לעבוד עם מדינות שאנחנו לא בהכרח מסכימים איתן מול התוקפנות הרוסית".

שרת החוץ ליז טרוס, נשאלה אם בריטניה מוכנה להעלים עין מחששות של זכויות אדם בסעודיה בשל הרצון לנפט זול יותר, היא אמרה לתוכנית Today של ה-BBC: "אני לא מתעלמת מכל פעולה של ממשלת סעודיה, אבל מה שאני אומרת הוא, שאנחנו עומדים בפני איום כה רציני מצד ולדימיר פוטין - איום שלא לקחנו ברצינות מספיק ב-2008 וב-2014 - שאנחנו צריכים להשליך עליו הכול, אנחנו צריכים להיות מוכנים לעבוד עם מדינות שאיננו בהכרח מסכימים איתן כי זהו איום על הביטחון העולמי באופן שאף מדינה אחרת לא מציבה את רמת האיום הזו".

טרוס אמרה כי הנשיא הרוסי מהווה "איום רציני על הסדר העולמי" ו"איום מאד רציני על הביטחון האירופי", וטענה כי "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו פשוט לשלול מדינות כי אנחנו לא אוהבים מדיניות מסוימת".

בוריס ג'ונסון התקבל בנמל התעופה באבו דאבי על ידי שגריר בריטניה באיחוד האמירויות פטריק מודי, והיועץ לנשיאות איחוד האמירויות אנואר גרגש. הוא מבקר במדינות המפרץ על רקע משבר עולמי על מחירי הגז, הן בשל הפלישה הרוסית לאוקראינה והן בעקבות הסנקציות המשתקות שהוטלו על הקרמלין. בהמשך הוא יבקר גם בסעודיה.

בוריס ג'ונסון סעודיה מלחמת אוקראינה רוסיה סנקציות גז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד