ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
משרד ההגנה מסביר

הרוסים מודים בכישלון: "בגלל הרס הגשרים"

משרד ההגנה מסביר מדוע הפלישה של רוסיה לאוקראינה נכשלת. הפלישה של רוסיה לאוקראינה מתקרבת לסוף השבוע השלישי שלה, והכוחות של פוטים ספגו אבדות כבדות, הרבה יותר מהכוחות האוקראינים. היום הרוסים מנסים להסביר היכן הם כשלו

הרוסים מודים בכישלון: "בגלל הרס הגשרים"
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

בעדכון מודיעיני אחרון על הפלישה המתמשכת לאוקראינה, הדגישו הרוסים מספר בעיות שכוחותיו של פוטין נקלעו אליהן. אתגרים כמו תנאי השטח, ובעיות תחבורה פגעו קשות ביכולתה של מוסקבה להתקדם. נוסף על כך, "חוסר יכולת להבטיח שליטה בשמיים הגביל באופן דרסטי" את יכולתם להשתמש במטוסים והגביל את האפשרויות שלהם עוד יותר.

נוסף על כך, החוש הצבאי של הכוחות האוקראינים והטקטיקות שבהן השתמשו ניצלו את החולשה הרוסית והסבו "אבדות כבדות" לכוחות הפולשים של פוטין. בהודעה שפורסמה בטוויטר, הם כתבו: "הכוחות הרוסיים נאבקים להתגבר על האתגרים שמציבים תנאי השטח של אוקראינה".

"הבעיות נותרו קשורות במידה רבה לרשת הכבישים של אוקראינה, הרס הגשרים על ידי כוחות אוקראינים מילא גם תפקיד מפתח בבלימת התקדמות רוסיה, הכישלון המתמשך של רוסיה להשיג שליטה באוויר הגביל באופן דרסטי את יכולתם להשתמש ביעילות בתמרונים אוויריים, והגביל עוד יותר את האפשרויות שלהם" מודים הרוסים.

"הטקטיקה של הכוחות המזוינים של אוקראינה ניצלה כיאות את חוסר התמרון של רוסיה, ומתסכלת את ההתקדמות הרוסית והסבה אבדות כבדות לכוחות". ההודעה הרוסית מגיעה לאחר שאחד מבעלי בריתו הקרובים ביותר של פוטין הודה שהפלישה של רוסיה לאוקראינה לא התנהלה כמתוכנן.

ויקטור זולוטוב, ראש המשמר הלאומי של רוסיה ומועצת הביטחון של פוטין, אמר שהתקדמות הפלישה הייתה איטית מהצפוי. הוא אמר: "אני רוצה לומר שכן, לא הכל הולך מהר כמו שהיינו רוצים", אמר זולוטוב באתר המשמר הלאומי. "אבל אנחנו הולכים לקראת המטרה שלנו צעד אחר צעד והניצחון יהיה בשבילנו".

מתחילת המלחמה רוסיה איבדה ארבעה גנרלים וכמעט 12 קצינים בכירים. היא ספגה אבדות כבדות יותר מאוקראינה, ואיבדה יותר טנקים ממה שיש לגרמניה בצבאה. רוסיה תכננה בתחילה 'פלישת ברק', התכנון היה שכוחותיו של פוטין יכבשו את המדינה תוך ימים ספורים. עם זאת, כעת הקרמלין מוצא את עצמו בלוחמה ממושכת נגד כוחות אוקראינה ומנהל משא ומתן עם הממשלה אותה קיווה להדיח.

מלחמת אוקראינה רוסיה אוקראינה ולדמיר פוטין כשלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד