י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
יכריע את הרוסים?

ביידן שוקל לשלוח נשק קטלני ומתאבד לאוקראינה

נשיא ארה"ב ביידן ידון באספקת מזל"טים מתאבדים מסוג Switchlades לאוקראינה, הנחשבים לאחד הפיתוחים החדשים והמתקדמים של התעשייה הצבאית בארה"ב. חשש מתקיפה של המשלוח על ידי הרוסים

ביידן שוקל לשלוח נשק קטלני ומתאבד לאוקראינה
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ידון היום (רביעי) באספקת מזל"טים מתאבדים מסוג Switchlades לאוקראינה. כך על פי שני חברי קונגרס אמריקנים המעורים בפרטים, שצוטטו ברשת NBC.

על פי הדיווח, מדובר במל"טים הנחשבים לאחד הפיתוחים החדשים והמתקדמים של התעשייה הצבאית בארה"ב ואם יוחלט לאשר את האספקה, יסופקו המזל"טים לצבא אוקראינה כחלק מחבילת הסיוע הבאה שהבית הלבן מתכוון לאשר היום.

המהלך יכול להביא לארה"ב הישג כפול; גם חימוש איכותי לצבא אוקראינה במלחמה נגד צבא רוסיה, וגם הזדמנות לבחון את הנשק החדש בסביבה מבצעית.

המזל"טים מסוג Switchblades מתחלקים לשני סוגים – 300 ו-600, כאשר הראשון מיועד בעיקר לתקיפת מטרות בני אדם, והאחרון, גדול יותר, מיועד לתקיפת מטרות כבדות יותר – ואף מסוגל להשמיד טנקים.

לדברי מפתחי הנשק הקטלני, "המזל"טים הם פצצות רובוטיות חכמות, המצוידות במצלמות, מערכות ניווט מתקדמות וחומרי נפץ יעילים". כמו כן, משגרי המזל"טים יכולים לקבוע מראש נקודה ספציפית לתקיפה, ואפשר להפעיל אותם גם בטווח זמן מיידי בשטח לאחר שהם חגו באוויר עד לרגע המתאים. המזל"ט הגדול יותר, מסוג 600, מסוגל לעוף במשך 40 דקות ברצף ועד למרחק של כ-80 ק"מ. עלותו המוערכת של מזל"ט אחד היא כ-6,000 דולרים.

עם זאת, אספקת הנשק המתקדם והקטלני לאוקראינה עלולה להיכשל לנוכח האזהרה של סגן שר החוץ הרוסי סרגיי ריבקוב, לפיה - כל משלוח נשק מערבי לאוקראינה ייחשב למטרה לגיטימית עבור צבא רוסיה.

כזכור, ביום ראשון לפנות בוקר הפציצה רוסיה את המתקן הצבאי ביבוריב שבמערב אוקראינה, סמוך לגבול עם פולין, שם על פי הדיווחים התאמן הצבא המקומי עם מדריכים מארה"ב ויתר מדינות ברית נאט"ו. בתקיפה נהרגו לפחות 35 בני אדם ונפצעו כ-150 נוספים.

ג'ו ביידן נשק מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד