כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"מעורר אצלי זעם"

בכנס השמאל: המסר של ביידן באמצעות השגריר האמריקאי

שגריר ארצות הברית בישראל נאם במסגרת כנס של שמאל קיצוני, ותקף את המשך הבנייה והתפתחות של מפעל ההתנחלויות, במה שנראה כמו מסר של הבית הלבן לממשלה להפסיק לבנות: "דברים מטופשים שיעכבו אותנו בדרך להסכם שתי מדינות". הוא הודה כי אין לממשל ביידן תכנית קרובה לפתרון הסכסוך

בכנס השמאל: המסר של ביידן באמצעות השגריר האמריקאי
תומאס ריצ'רד ניידס צילום: ויקיפדיה

טום ניידס, שגריר ארצות הברית בישראל, תקף בחריפות את המשך הבנייה בהתנחלויות היהודיות ביהודה ושומרון.

ניידס התארח בכנס של תנועת השמאל הקיצוני "שלום עכשיו", ואמר על הבנייה ביו"ש: "אנחנו לא יכולים לעשות דברים מטופשים שיעכבו אותנו בדרך להסכם שתי מדינות. אנחנו לא יכולים להרשות לישראלים להמשיך לבנות במזרח ירושלים או בגדה המערבית".

"אני קצת נודניק בעניין הזה, כולל בעניין המשך הבנייה בהתנחלויות, שמעורר אצלי זעם, כשהם זאת זה מדליק את המצב, גם במזרח ירושלים וגם בכל הגדה המערבית", הוא המשיך.

יחד עם זאת הוא הודה: "אני אשקר אם אגיד שיש לנו תוכנית שלום שנוכל להתחיל לקדם. האם בשלב מסוים הממשלה תפעל כדי להניע איזשהו הליך רוחבי? אולי". 

הוא הביע התנגדות למדיניות של תשלום למשפחות מחבלים שמונהגת על ידי הרשות הפלסטינית: "התשלומים האלה גרמו לכמות עצומה של בעיות. זה נותן לשונאיה של הרשות הפלסטינית תירוץ לא לתמוך בה על בסיס הטיעון שהיא 'משלמת עבור אנשים שרצחו יהודים'".

 

ביידן התנחלויות ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד