ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
אזהרת צונאמי

רעידת אדמה עוצמתית ביפן: שני מיליון בתים נותקו מחשמל

רעידת אדמה בעוצמה 7.3 פקדה את יפן סמוך לחופיה הצפון-מזרחיים. בניינים באזור רעדו ושני מיליון בתים נותקו מחשמל. אזהרת צונאמי פורסמה לזמן קצר במחוזות מיאגי ופוקושימה

רעידת אדמה עוצמתית ביפן: שני מיליון בתים נותקו מחשמל
אילוסטרציה צילום: unsplash

רעידת אדמה בעוצמה 7.3 פקדה את מרכז יפן, ובכלל זה טוקיו הבירה, אחר הצהריים (רביעי). במחוזות פוקושימה ומיאגי פורסמה אזהרה מפני צונאמי, ואפשר שגלים בגובה של מטר אחד כבר הגיעו לחוף. בשל החשש מצונמי, מאות ערים וכפרים קיבלו הוראות פינוי. 

חברת החשמל דיווחה שכ-700 אלף בתי אב בבירת יפן ועוד שני מיליון במחוז קאנטו נותקו מחשמל בשל רעש האדמה. בפוקושימה דווח על עומסים גדולים על בתי החולים ומוקדי החירום. 

ראש ממשלת יפן, קישידה פומיו, אמר כי הממשלה אוספת מידע ומקיימת הערכת מצב. בסולם שפיתחה יפן למדידת עוצמתן של רעידות אדמה, דורג הרעש הזה בדרגה 6+ מתוך 7, עוצמה המונעת מבני אדם לעמוד. לפני כ-11 שנים פקד רעש עז את אותו אזור, והצונאמי שהביא עמו גרם לאסון בכור הגרעיני בפוקושימה.

באזור שאותו פקדה כעת רעידת האדמה פגע ב-2011 צונאמי עוצמתי בעקבות רעידת אדמה בעוצמה 9 בסולם ריכטר, באסון שהתפתח גם לכדי אסון גרעיני בעקבות הנזק בתחנת הכוח בפוקושימה. רק לפני ימים אחדים ציינו ביפן 11 שנה לאותו אסון שאירע ב-11 במרץ.

לפי תאגיד NHK, בעקבות רעידת האדמה הנוכחית הרשויות בפוקושימה הודיעו כי הן בוחנות את מצבם של הכורים הגרעיניים בתחנת הכוח. בהמשך הערב נמסר כי לא התגלו שם תקלות כלשהן.

רעידת אדמה יפן צונאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד