ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
"פשע בלתי נסלח"

פצצות הומטרו על תיאטרון כשמשפחות מסתתרות בו

תיאטרון בעיר מריופול האוקראינית נהרס לחלוטין, לאחר שפצצות רוסיות הומטרו עליו. במקום שהו מאות אזרחים מבועתים שחשבו כי המקום מוגן מתקיפה

פצצות הומטרו על תיאטרון כשמשפחות מסתתרות בו
התיאטרון ההרוס במריופול צילום: מתוך פייסבוק

תיאטרון דרמה שבו שהו מאות אוקראינים מבוהלים מפני הפצצות של כוחות רוסיים, נהרס בתקיפה אווירית רוסית. מועצת העיר מריופול מסרה כי "אי אפשר להעריך את היקף המעשה הנורא והבלתי אנושי הזה" לאחר שהתיאטרון, שהפך למקלט למאות אזרחים, נפגע.

המתקפה מגיעה כאשר כוחותיו של ולדימיר פוטין חוטפים ראשי ערים, פורצים תחנות טלוויזיה כדי לשדר הודעות 'כניעה' מזויפות של הנשיא האוקראיני זלנסקי, ועושים ניסיונות רבים להתנקש בחייו של הנשיא - בינתיים ללא הצלחה.

מועצת העיר פרסמה שהחלק המרכזי של המקום נהרס כליל, וכך גם הכניסה לאזור המשמש כמקלט. עוד נכתב בהודעה: "אי אפשר למצוא מילים שיכולות לתאר את רמת האכזריות והציניות שבה הורסים הכובשים הרוסים את האוכלוסייה האזרחית של העיר האוקראינית ליד הים. נשים, ילדים וקשישים נשארים על הכוונת של האויב".

צילום מתוך פייסבוק.

"ברור שהמטרה היחידה של הצבא הרוסי היא רצח עם של העם האוקראיני" והוסיפו כי האוקראינים "לעולם לא יסלחו למוסקבה על המלחמה המטורפת הזו".

מועצת העיר פרסמה עוד כי "תיאטרון הדרמה, מרכז התרבות של העיר, זוהה כמקום התכנסות לפליטים שאיבדו את בתיהם ופרנסתם. הכובשים לא יכלו שלא לדעת זאת, כי זה היה מקום שנקבע רשמית". ידוע שכמעט אלף אזרחים ממריופול הסתתרו בתיאטרון. מספר ההרוגים והפצועים לא ידוע כרגע. רבים מתושבי מריופול הסתתרו בתיאטרון עם ילדים קטנים.

בנוסף טוענים האוקריאנים, כי הרוסים ירו על שטח הבריכה במריופול, ילדים ונשים בהריון נמצאים מתחת להריסות וכי מספר הקורבנות עדיין לא ברור. כך פרסם פבלו קירילנקו, ראש המינהל הצבאי האזורי של דונייצק, בדף הפייסבוק שלו. לטענת קירילנקו, כרגע לא ניתן לקבוע את מספר הקורבנות מהפגזים הללו, כמו גם את היקף ההרס במקום.

היום טבחו בריונים רוסים בקבוצה של אזרחים תמימים ומורעבים שהמתינו בתור ללחם בעיר האוקראינית הנצורה. משרד ההגנה הרוסי הכחיש את הדיווח שפרסמה שגרירות ארה"ב בקייב לפיו כוחותיה ירו והרגו 10 בני אדם שחיכו בתור ללחם בעיר צ'רניהיב שבאוקראינה, וטען כי אין חיילים רוסים באזור.

תיאטרון מלחמת אוקראינה רוסיה מריופול הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד