כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"דוגמה להקרבה עצמית"

הרב שמילט את משפחתו, חזר לפורים לאוקראינה

מאז הפלישה הרוסית, חזר הרב מנדי גליצנשטיין לעיר צ'רנוביץ שבמערב אוקראינה כדי להוביל את חגיגות חג פורים בקהילתו | אחיו כתב: "אני מברך אותך ומבקש ללמוד מהמחויבות וההקרבה המופגנת שלך למען הקהילה"

הרב שמילט את משפחתו, חזר לפורים לאוקראינה
הרב מנדי גליצנשטיין בקהילתו צילום: מתוך הפייסבוק של שמואל גליצנשטיין

הרב מנדי גליצנשטיין, שליח חב"ד ורבה של הקהילה היהודית של העיר צ'רנוביץ שבמערב אוקראינה, חזר לביתו לראשונה מאז פלישת רוסיה למדינה. לאחר שהחלה הפצצת ערי אוקראינה, סייע הרב גליצנשטיין לאלפי אנשים לעזוב את אוקראינה דרך הגבול הסמוך של רומניה. בין המפונים הייתה משפחת הרב בעצמו, התמונה של בנותיו מחזיקות בידיהן בובות תינוקות ומנשקות את המזוזה לשלום על דלת הכניסה, נגעה לרבים.

ביממה האחרונה חזר הרב לעיר כדי לקיים את חגיגות הפורים המסורתיות, כפי שעושה ב-20 השנים האחרונות. הרב גליצנשטיין קרא את המגילה בעיירה שכונתה בעבר "ירושלים" בגלל אוכלוסייתה היהודית הגדולה בשנים האחרונות. כמו כן, הוא יתמקד בארגון סדר קהילתי לפסח בבית הכנסת שלו ובמתן מצות וצרכים נוספים לתושבי המקום שנשארו בעיר.

לדברי ראש עיריית צ'רנוביץ, רומן קליצ'וק, העיר עדיין נותרה ללא פגע מהתקפות אוויריות רוסיות. כ-40,000 איש מרחבי אוקראינה נמלטו לעיר וטורקיה הודיעה השבוע כי היא תעביר את שגרירותה מקייב לצ'רנוביץ.

"אחי הוא דוגמה להקרבה עצמית יהודית שקראנו עליה במגילה", כתב אחיו של הרב גליצנשטיין, שמואל. "הוא לא יכול היה לדמיין את הקהילה שבנה ב-20 השנים האחרונות שנותרה ללא שמחת פורים, אני מצדיע לך, שמרו על עצמכם".

אחיו הוסיף: "זה מדהים, בהתחלה חשבתי שכשהוא נישק את המזוזה עם הילדים, הוא ייפרד מצ'רנוביץ, כמה טעיתי, אחי, מנדי גליצנשטיין, רב של העיר צ'רנוביץ שבאוקראינה, הוא ואשתו פנינה, ושבעת ילדיהם ברחו לישראל לפני כמעט שבועיים מהמלחמה".

"מנדי חזר לצ'רנוביץ כדי לערוך את סעודת פורים לבני הקהילה המקומית שנותרו במקום, דוגמה אמיתית לייעוד היהודי המובהק עליו אנו קוראים במגילת אסתר, שמחת הפורים אינה יכולה להיות ללא שאר חברי הקהילה כולה. מנדי, אני מברך אותך ומבקש ללמוד מהמחויבות וההקרבה המופגנת שלך למען הקהילה".

שליח חב"ד מלחמת אוקראינה רוסיה הרב מנדי גליצנשטיין צ'רנוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד